tisdag 29 maj 2012

SNS?

Hemma igen efter ytterligare några dagar hos mamma. Maken var o plastade lite på båten igår så jag passade på att stanna kvar hos mamma då vi insåg att det var den "sista" dagen för den här perioden med fint väder och maken ändå skulle upp tiiiidigt imorse för att bege sig till Jönköping i jobbärende.

Nu är jag dock hemma igen. Var en smärre pers igår med min egen strejkande mage (varit överjävlig ett par dar nu) och lillan som jag släpade med till Barnläkaren igen..  utsatte henne för både pricktest och blodprover. Allt för att utesluta ev allergier då hon fortfarande har stora problem med sin mage (även om de förbättrats) och från och till får en del elaka exem som inte kan göra annat än besvära henne? Vill utesluta att det är något jag äter som gör henne värre i alla fall.. och kollar man inte upp så vet man inte. Hon har gått upp rejält i vikt i alla fall. Över fyra kilo woha! O lång är hon.. hela femtiosju centimeter.

Har roat mig med att ringa operationskoordinatorn på Östra idag. Tänkte höra när de tänker ta emot mig för ev  permanent implantat även om jag mer o mer börjar tvivla på att denna kommer lösa mina problem.. dosan alltså. De har ju förvärrats avsevärt sen tarmarna "trillade på plats" igen. Läget på tarmarna är absolut a och o. Har inte testat pentasan ännu, pga alla biverkningar utan vill vänta tills jag har någon hemma. Någon = maken. O tills tarmen inte är tokuppkörd redan då den har en del negativa effekter även på denna slingriga orm till inre organ.

Inget svar hos koordinatorn ännu, men jag lämnade i alla fall ett meddelande och bad henne ringa upp. Så får vi se.. kan inte mycket annat göra! Vädret har vänt till det sämre igen men det är väl bara att gilla läget.

Väntar även på samtal från min handläggare på FK som lovade höra av sig 11 maj men ännu inte visat tecken till att göra så.. mailade henne för ett par dagar sedan just in case, men inte fått svar på mailet heller.. ibland undrar man hur den där myndigheten fungerar? Ok, jag glömde.. det gör den ju inte!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar