fredag 4 maj 2012

Handikappsersättning -beviljad delvis

Fick beslut om handikappsersättning från Försäkringskassan idag. Beviljat delvis. Med tanke på hur lång tid det tagit för dem att fatta ett beslut är jag förvånad att jag ens fick något. Hade nästan räknat med totalt avslag, så jag får vara glad för att det faktiskt gick igenom - om än långt ifrån det jag yrkat på.

Inga merkostnader för de läkemedel som inte omfattas av högkostnadsskyddet beviljades, inte heller något av de kosttillskott jag tar dagligen. Detta pga att de lyckats tolka läkarintygen som om att dessa inte var ordinerade av läkare trots att läkare skriver att jag faktiskt behöver dem för min tarm. De lyckas hitta "Kryphål" för allt. Blir så trött..  sen har de självfallet lyckats minska övriga kostnader jag yrkar på med ungefär halva summan, men det var väl bara att vänta. Jag får som sagt vara glad att jag får något över huvud taget, men med tanke på hur mycket jag redan dragit av själv (tar inte upp hälften av mina kostnader i min ansökan pga att jag ville ge det en chans att verkligen gå igenom.. skippade allt jag misstänkte att de ändå inte beviljar..) kan jag inte låta bli att känna mig smått besviken. De där kronorna hade gjort stor skillnad i en redan tom plånbok men som sagt, lite är absolut bättre än inget.

Dessa små slantar mottages tacksamt eftersom jag faktiskt behöver de läkemedel, toapapper och annat som håller på att smått ruinera mig. 

2 kommentarer:

  1. Det va ju synd att de inte beviljade allt, men lite är ju bättre än inget, eller hur?
    Jag har förresten en utmaning till dig på min blogg om du har lust. Kram :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med dig fullständigt. Lite är absolut bättre än inget! :) skall kolla in din blogg pronto :) kram kram

    SvaraRadera