onsdag 16 maj 2012

Ibland blir man överraskad!

De ringde faktiskt från Huddinge idag. Nästan så jag satte i halsen, men så var det i alla fall. Nån gång ska fan vakna? Jag blev motbevisad i min pessimism vilket jag måste erkänna att jag uppskattade enormt en dag som denna!

Sköterskan hade talat både med min läkare och den andre överläkaren angående medicinen, Pentasa, och amning samt diskuterat remisserna till kirurgen. Pentasan skall visst vara ok att ta även då man ammar trots att det som står i FASS. Inte lätt att veta vad som gäller. Dock ville de att jag väntar till efter helgen med att testa (inga problems för min del då jag ännu inte har den hemma pga att den inte finns på apoteket här och ersättningsprodukten måste beställas..). Remisserna skall vara påväg också så det bådar ju gott.. även om det blir ett extra besök till Stockholm inom de närmsta månaderna.

Magen har inte varit min bästa vän idag, tvärtom. Lillan har dessutom varit ganska grinig. Inte ätit lika ofta, men heller inte sovit och varit så harmonisk som man hade kunnat önska. Glufsat i sig mat med god aptit vilket resulterat i att denna ökning gjort att min egen produktion inte hunnit med. Bestämde mig så för att testa nutramigen på henne idag då hon inte nöjde sig efter bröstmjölken tagit slut. Förväntade mig åtminstone lite protest men hon glufsade glatt i sig. Tack o lov! Hoppas nu bara att mina egna tuttar fattar att det är dags att börja producera mer.. men man kan ju inte direkt begära att kroppen skall förstå att hon plötsligt vill ha 120 ml istället för de 60 ml hon käkat hittils... och varannan timme istället för var tredje. Det hade inte jag fattat heller. Nutramigen pga att hon har fått en massa exem och vi undviker allt vad allergener heter med tanke på min egen bakgrund och historia. Att både jag och maken var exembarn gör ju inte saken bättre.

Har börjat med mitt "mästerverk" idag också. Oljemålningen vill säga. Den jag hade tänkt börja med i februari..  nåja, bättre sent än aldrig! Kanske blir den inte riktigt som jag tänkt mig (fasiken vad svårt det var, det ser ju så lätt ut!) men mamma påstår att den är fräck. nåja, det är mamma det. Man kan inte säga annat än att hon är partisk. En gång i tiden hade jag ett öga för det där med att måla.. nånstans försvann det med åldern! 

2 kommentarer:

  1. Klart din kropp vet att den ska producera mer! :) Lita på dig själv och drick mycket (vilket du säkert redan gör).
    Kul med målningen! Har själv en önskan att börja måla igen med både akvarell och akryl, eller iallafall börja teckna som jag gjorde förr i timmar. Nåja, det blir väl tid till det på hemmet! ;)
    Kram på dig och tack för receptet!

    SvaraRadera
  2. *S* jag dricker så mycket jag bara kan men det verkar inte räcka till för tillfället. Kändes som ett nederlag att behöva ge henne extratillskott igår när hon ville ha mer än vad jag hade att erbjuda men idag verkar det komma mer! Så vi hoppas att kroppen inser att den skall fortsätta i samma stil ;) Ja, roligt att måla men jag borde läst på lite innan.. jises det är ju en hel vetenskap! Jag som trodde det bara var att kladda på ;) men roligt är det absolut! Kommer bli fler målningar, den första får jag se som ett experiment ,) det blir du o jag på hemmet med andra ord. Vi får sälja våra alster för att dryga ut pensionen!! Kram o varsågod hoppas det smakade!

    SvaraRadera