torsdag 17 januari 2013

Vätska i tarmen igen

Ni som haft det vet hur det känns. Att ha buken full av vätska alltså. Eller tarmen. Eller både och. Det är inte skönt. Det kan göra ofantligt ont faktiskt.

Idag är det tarmen som fyllt sig med vätska igen. Vätska av den arten som bara skvalpar runt och värker och liksom inte kommer ut. Den är kvar i tarmen och växer i omfång. Ju längre tiden går desto mer ont gör det. Sedvanliga knep hjälper inte. Det är bara att vänta ut och ännu hellre stå ut.

Försöker massera fram den i tarmens riktning, men den vill sig inte. Fastnar mellan två krökar och kluckar ännu mer. Försöker yoga, massera igen, cykla, promenera runt. Krypa ihop, rulla ut, rulla runt. Allt det där. Fysikens lagar. Det hjälper inte. Är det stopp så är det.

Har tagit min dagsdos med medel för idag. Vill inte ta fler. Har de inte hjälpt vid det här laget ställer fler medel bara till det ännu mer. Jag vet att min dagsdos redan är på tok för hög. Min läkare påpekade detta. Men som jag sa "vad ska jag göra då!?" Han kunde bara hålla med. Vad ska jag göra? Skiten måste ut. Det verkar ju finnas ofantliga mängder av den.

Hand i hand med bukvärken kommer även kylan. Jag fryser!! Vita händer, vita fötter.. värker. Blodet går väl till magen och tarmen där det behövs mer. Andra kroppsdelar får vara utan. Tills vidare. Försöker spola i varmt vatten. Jises, jag har ju inte ens varit utomhus nu! Men.. det är ett vanligt förekommande fenomen. Ju värre tarmen är desto större sannorlikhet att det här inträffar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar