onsdag 23 januari 2013

Sjutton grader HUTTER

Inte konstigt jag fryser idag. Tänker på min stackars lilla som inte mår bra. Nog för att jag packat på henne rejält med kläder men ändå. Sjutton grader inne är ingen temperatur man fungerar bra i. När man ska sova, ok, då kan det vara skönt - nä, jag rättar mig. Det ÄR skönt att sova i lite svalare temeperatur. Men sjutton grader på dagen. Det är lite FÖR kallt. Värmepumpen vi investerat i (som skall vara bland de bättre i kallt klimat) håller inte riktigt måttet när det blir mer än tio grader minus ute. Den skall hålla bra temp till i alla fall en minus femton till minus tjugo grader - men i det här fallet stämmer det alltså inte. Har den på maxblås och tjugo grader och trots det visar inomhustermometern alltså fortfarande bara sjutton grader.. eller 17,1 för att vara mer exakt. Det är inte ens en grad mer sedan vi höjde från 19 grader för över tre timmar sedan.. hm.

Nog för att det är fint när snön ligger vit ute och solen lyser men jag är ingen fan av kyla, jag HATAR att frysa och jag måste erkänna att jag LÄNGTAR till varmare dagar nu. Enligt DMI skall det bli en kall februari också vilket jag fasar över då planen är att jag skall opereras i februari och jag vet ju hur lite jag får röra mig då.. .utan att jag rör mig ingen värmeproduktion och därmed blir ja ännu kallare o fryser ännu mer. Logiskt. Men det är inget jag uppskattar. Vem gör det förresten? Min man älskar vintern och kylan, tycker det är bland det bästa som finns - men så har han ju inte lika stora problem med att hålla värmen heller o klär han sig bara rätt så fryser han inte. För egen del verkar det inte spela nån roll hur mycket jag packar på mig. Fryser ändå om jag är kall sedan innan - och det är jag ju när det är sjutton grader inomhus. Hutter!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar