tisdag 15 januari 2013

Skiiiit :(

Idag mår magen inge bra. Inte alls faktiskt. Eftersom maken skall ta ett nattjobb inatt så passade vi på att "sova" lite längre imorse. Läs halv sju istället för halv sex. Fast lillan bestämde att vi skulle upp tidigare än så. Bara att gilla läget. Sova.. kan man göra ett annat liv. Men om man är ubertrött och behöver sova då? Tja, bara att gilla läget - även i det fallet så att säga.

Magen har trilskats med mig hela dagen. Lillan med. Inte varit på humör alls idag. Fantastiskt att de två skall synka varandra så bra?! Inte. Jag önskar de åtminstone kunde gå i shift. Att lillan var på bra humör när magen trilskades som mest och vice versa. Tyvärr funkar inte det där samarbetet nåt vidare. Ingen av dem verkar fatta grejen. Det är som sagt bara att gilla läget.

Har tagit min tredje resulax ikväll (som naturligtvis bestämt sig för att fastna) för att magen skall hålla sig ok under kvällen som maken skall spendera framför datorn. Shiiiit. Kan det inte bara släppa? Sådär som det ska göra. Som det står att det ska göra. Inom fem till femton minuter. My arse. Inte i min värld. Det tar antingen två sekunder eller tre timmar. Nåt i den stilen. Eller inte alls.

Bitter idag? Inte alls. Mest trött. Otroligt trött faktiskt. Känns som om att jag skulle kunna sova ett helt decennium. Men det vet vi ju alla att det kommer inte att hända. Kanske några fyrtiofemminuterspass igen inatt om jag har tur.

4 kommentarer:

  1. Lagen om alltings jävlighet!
    Man lär sig aldrig att det är kroppen som styr och inte beskrivningen på paketet. Skulle man tro på allt skulle man inte ha några problem.
    Inte avundssjuk på dig. Jag har sovit gott, gjort av mig en liten hög och nu ska jag sova igen för natten, utan att någon annan förutom jag själv väcker mig.
    På ett sätt är det skönt när småbarnstiden är över så man har tid att vara sjuk också ;)

    Hoppas det "löste" sig med magen och att du fick lite sömn :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du. Det löste sig inte den här morgonen heller, men efter en förmiddags kämpande lyckades jag (med hjälp av alla mina trix och överdos av alla dessa hemska klysmor) få ur mig en del och magen gick över till värk istället för hemsk värk. Nu väntar jag på läkarsamtal.. hoppas på mirakel fast jag vet att de inte sker. Nån gång ska man ju ha tur också ;-)

      Jag förstår vad du menar med småbarnstiden förresten... hur underbar den än är på många vis är den lika jobbig när det gäller att försöka må bra själv. De små kommer alltid först. Så är det bara. Hur skulle det annars sluta?

      Radera
    2. Bara det att tiden kommer när man får alldeles för mycket tid att känna efter och då blir det tufft. De underbara små liven kan få en att glömma det mest jobbiga.

      Har du testat "gungmetoden"? Jag sitter på dass och gungar fram och tillbaka så kraftigt jag kan när kramperna kommer. Slog nästan pannan i bänken härom dagen ;) Ibland lossnar det lite...... om man har tur..... men antar att du testat allt redan, inklusive märkliga sittställningar.

      Hoppas magen får en lugnare helg iaf!

      Radera
    3. Eller hur! Den tiden har jag inte nu (på gott och ont ;-)) känna efter behöver jag ju inte, det går magmässigt åt pipsvängen ändå eftersom tarmen lever sitt alldeles egna lilla liv. Långt bortifrån det jag hade önskat för den ;-). Japp, sittställningar har jag testat många.. förstår vad du menar med "gungmetoden" har testat den och ibland kan den hjälpa till, men mer sällan än ofta. Det är alltid lite trix det där med att gå på dass.. eller förresten "lite" ... ? Allt är relativt ;-) Men jag är övertygad om att det finns metoder jag missat och som skulle kunna göra nån nytta så tips mottages tacksamt :) Jag är mest bekymrad över att tarmen vill med varje gång oavsett ställning :(

      Man kan ju undra hur en normal person skulle ställa sig till att testa en dag i våra tarmliv med allt vad det innebär! Jag tror de snabbt skulle omvärdera hur fantastiskt det faktiskt är att ha en kropp som fungerar som den ska i alla fall..

      Radera