lördag 19 januari 2013

Kan själv!

Efter en hel massa matstrul även den här dagen gick eftermiddagsmålet ner utan större problem. Äta plättar stekta i en rejäl klick smör på egen hand gick tydligen hem bättre än purémat just nu. Det och en halv burk barnyoghurt. Ingen optimal måltid kanske, men just nu är jag ju glad att/om hon äter utan alltför mycket strul! Tre plättar och en halv burk yoghurt utan större protest får man vara glad för! Nu är det bara en måltid kvar den här dagen innan det är dags för flaskan och jag håller alla tummar och tår jag har för att det går lika bra då. Dessvärre vågar jag inte hoppas på alltför mycket..

För egen del gasar magen upp sig rejält även idag. Blev lite orolig imorse då jag skulle ge Tuffe sina kortisontabletter (jag gav tillslut efter för veterinärens påtryckningar och valde att testa lågdos kortison mot hans klåda, är annars väldigt mycket emot kortison och har lyckats hålla klådan i schack med hjälp av antiseptiska bad och hemlagad hundmat - men just i vinter har det inte hållit helt enkelt och han är helt rödfärgad på buken och vid tassarna) och fick för mig att jag tagit fel på hans kortison och mina levaxin..  alltså, jag trodde att jag stoppat i mig hans kortison imorse när jag tog min levaxin - men det visade sig att jag hade rätt burk på rätt ställe och att det inte var så. Det var mitt namn på burken som förbryllade mig lite. De ser liksom rätt lika ut, de där två burkarna. Hade varit katastrof för magen om det varit så, men tack o lov.. den här gången hade jag mer koll än vad jag trodde. Nån gång ska man ha det med..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar