lördag 12 januari 2013

Ett steg i taget

Vi kom faktiskt igång med lillans rum idag trots allt. Ja, trots allt säger jag eftersom jag tvivlade starkt på det ett tag. Med en liten som kräver uppmärksamhet 24/7 och sällan sover på dagen (när hon väl gör det tar det ungefär fyrtiofem minuter att få henne somna och har man då tur sover hon ungefär lika länge) finns det inte så mycket tid att spela med. Imorse var vi dessutom uppe sent. Ja, klockan åtta en lördag är väldigt sent i den här familjen. Normalt är ju i alla fall jag uppe vid halv sju senast. Nåja, jag börjar väl bli gammal jag med. O efter de här nätterna med lillan kan man väl knappast klandra oss...  orken tryter. Magen har ju varit extra jobbig dessutom så..  ja, det fick bli en liten "sovmorgon" trots att vi egentligen hade behövt komma upp tidigare för att hinna med. Shit happens!

Blev en bra dag trots allt. Jag kom igång med målningen, men jag hann inte lika långt som jag kanske hade hoppats (fast jag skall motvilligt erkänna att jag hade det på känn... jag har inte hunnit så mycket som jag hoppats nån gång sista tiden), maken fick rivit ner en vägg med tapeter där vi skall sätta en fototapet istället och jag hann dessutom med att baka en äpplekaka :) Ja, jag vet! Dessa kakor! Men jag är svag för dem :) Hembakt kan väl inte vara såååå farligt..  eller? :) Allt i måttlig mängd säger min mamma. Jag väljer att tro henne. Vad som är måttligt är ju relativt. Alla har sin egen gräns. Så även jag.

Käka en god räkmackelunch också. Hade lite räkor kvar från gårdagens fisksoppa och de satt fint i kistan till lunch idag. Vilken lyx! Det var länge sen..

Hur som helst. Maken lagar till sina biffar inför kvällens middag o jag försöker bemästra en bråkande mage. Mina egna biffar står i kylen o väntar på att bli stekta (jag har valt lite grekiskt tema till dem och baserat dem på kycklingfärs). Har jag tur bestämmer sig magen för att jag är värd en break idag men har jag otur (mer troligt) beter den sig precis som den gjort de senaste två dagarna. Lillan är i alla fall lugn nu... på köksgolvet... tills det är dags att sätta sig till bords förmodar jag!

Imorgon är det dags för kalajs. Tänkte klä upp lillan i sin nyårsklänning då (hon fick ju aldrig använt den på nyår pga att hon var på helt fel humör o dessutom spydde) och puttinutta till henne ordentligt :) Ska bli trevligt att besöka brorsan o familjen imorgon. Hoppas bara magen skonar mig! As always..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar