onsdag 23 januari 2013

Han ringde, kors i taket!

Det gjorde nog nytta trots allt. Mitt smått sarkastiska mail på mina vårdkontakter menar jag. Fick idag ett samtal från min läkare i Kungälv vid ett minst sagt olämpligt tillfälle (det är ju liksom själva meningen med att boka en telefontid.. man vet när de skall ringa.. man vet hur man skall förbereda sig..)  när de ringer så här oplanerat och tar en på sängen liksom då är det inte lika lätt. "På sängen" idag innebar att magsjuka lillan precis vaknat och var på sitt allra grinigaste humör. Gick med henne på ena armen och med telefon i den andra. Lappen med alla frågor lyckades jag självfallet inte hitta.

Missförstå mig rätt nu: Jag är SJÄLVFALLET glad att han ringde KORS I TAKET!! - MEN jag hade önskat att han ringt på avtalad tid när jag sett till att jag hade hjälp med lillan, jag hade koll på mina papper och så vidare och så vidare. Nu fick det istället bli som det blev. Improviserat och ogenomtänkt. Men jag hoppas att jag fick med det mesta i alla fall. Ett bra samtal för övrigt även om det som vanligt inte ledde till nån revolutionär förändring vad gäller mitt mående. De här samtalen stillar en del oro och fungerar lite som ett bollplank. Jag är glad över att jag trots allt har en kontakt som befinner sig på närmare håll. Närmare än 60 mil bort vill säga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar