söndag 13 januari 2013

Hamburgare två för en

Så såg en av de "fantastisk" erbjudandena ut från groupon eller let's deal idag. Jag vet inte vilket av dem det var, jag har en tendens att blanda ihop dem - men.. ärligt? Hamburgare. Jag tror jag slår till direkt. Not. Ok för att man kan göra en del fynd via de där företagen men ibland undrar man ju. Hamburgare? Som man typ betalar i förväg? Nja, I don´t think.

Nu är jag ju inte nån hamburgerfan direkt. Det närmaste hamburgare jag kommit de senaste tjugo åren är väl i form av kyckling eller sojaburgare och dem gör jag oftast själv. Ok, visst har vi stannat till på BurgerKing ett par gånger. Kanske till o med tre. På upp eller nervägen från Strängnäs eller sjukbesök i Stockholm då vi vill göra ett kort stopp där vi vet att de har toalett (för lillan), man kan få maten fort och man kan välja bort saker som finns på. Väljer man specialburgare får man dem ju dessutom så "färska" som man nu kan förvänta sig av ett sådant ställe. Skall jag lägga pengarna på restaurangmat (läs vägkrog) lägger jag dem hellre på en bra restaurang än nån dassig vägkrog. Passar mig sällan och är sjukt dyrt i förhållande till vad man får. Kan jag tycka i alla fall. Medger att det finns undantag såklart, men de är få räknade.

Magen gick åt pipsvängen även igår. Kramperna kom strax före vi skulle iväg på kalajs och det bäddade liksom för resten av eftermiddagen och kvällen. Lillan var dessutom på sitt allra mest strålande (griniga) humör. Toppen. Fick inte ordning på eländet när jag kom hem och inte hennes humör heller för den delen. Stackarn så övertrött... ! O sen ännu en natt utan sömn. I alla fall om man inte räknar fyrtiominutersperioder. För det är det vi får i den här familjen för tillfället. Hon verkar ha en inbyggd klocka som väcker henne var fyrtionde minut. Så även oss. Vad göra? Jag hoppas det ger sig av sig självt. Jag har lite svårt att tro att det är brödet som orsakar det här..   den som lever får se. Mardrömmar kanske? På BVC upplyste de mig om att de ofta har en sådan period runt nio månaders ålder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar