lördag 26 januari 2013

Bakslag o kräkig vovve

Det bidde inte riktigt som jag tänkt mig idag. Inte för min makes del i alla fall. För min del.. inte alls som jag tänkt mig. Skiten (det vill säga denna härliga underbara uppjästa diarré) - ja, för att prata skit alltså) vill inte riktigt lämna min kropp. Oavsett vad jag gör med den. Det räckte tydligen att tarmen stod still en dag då jag inte kunde använda några medel eller andra trix för att få ut skiten. Nu har det fastnat längre upp i systemet där det ställer till jävulskap och värker istället :( Alldeles för många medel senare (idag) vill det fortfarande inte ge sig .Brunfärgat vatten lämnar kroppen mellan resulaxomgångarna men that's it och magen fortsätter blåsa upp sig. Igår fick jag bakslag på allt. Inget ville ut.

Maken däremot lider av raka motsatsen. Han kan verkligen inte hålla igen sin skit. Kramar toan mest hela tiden känns det som. Bakslag även inatt. För tillfället sover han på övervåningen medan jag och min kära mamma (ja, du är fantastisk!) kämpar med en matstrejkande Olivia. Väntar bara på att bakslaget skall komma där med..  jises. Låg och höll om henne hela natten så att gubben skulle få sova, eftersom hon sparkar så satans mycket och väcker sig själv. Sova i egen säng var inte tal om inatt. Egna tarmen mår sådär av denna behandling kan vi väl sammanfatta det som. Kör på med min oreganoolja och tror det är en som hindrat mig från att drabbas av fler spyor. 7-10 droppar två gånger om dagen o lite tarmbakterier däremellan.

Ja, vi får väl se hur den här dagen slutar. Skulle gått på restaurang igår för första gången på evigheter. Ensamma, bara jag o maken - men det blev ju inte riktigt så. Istället gick vi o la oss vid nio efter en gourmetmiddag bestående av korv o mos för gubben o lite fisk o ris för min del. Fantastiska fredag?! Ja ja, vad är väl en bal på slottet..  det var väl för bra för att vara sant det där restaurangbesöket. Får väl ta det i ett annat liv. Som så mycket annat. Men gud så skönt det hade varit med en liten break. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar