tisdag 31 juli 2012

Stricture heal

Det börjar närma sig dags(et) för mig att prova stricture heal proceduren med de produkter jag köpte från USA för ett tag sedan. Det håller inte längre att gå med en tarm som totalt lagt av och svullnat igen. Tänkte testa den mix jag kan använda direkt på svullnaden, tarmen, istället för att inta medlen oralt till en början för att på så sätt minska effekten på resten av kroppen - även om jag vet att DMSO snabbt sprider sig till alla delar av kroppen så att säga. O att jag kommer stinka vitlök när jag testar, det kommer vara svårt att undgå när det sker ;)

Hur som helst. Inser att jag även behöver magnesium citrat och kalium citrat, men har lite svårt att hitta detta i svenska hälsokostaffärer. Magesiumet hittar jag men inte kalium citrat. Betyder det att jag måste beställa från USA ännu en gång o vänta i typ två månader innan produkterna kommer hit? Suck o stön.. tanken med dessa produkter är att få tarmen att slappna av och stimulera den till tömning. Om det funkar? Vet jag inte ännu, men det är fanimej värt att testa.

Magen mår, som det kanske inte är så svårt att räkna ut när jag börjar med att tala om detta, inget vidare idag. Tvärtom. Fan mår den. Har satans ont o känner mig smått illamående..  men jag hoppas detta skall ge sig lite under dagen. Skall hjälpa en vän med lite makeup om en stund sedan försöka ta mig ut på en löptur med lillan o maken - men allt hänger på väder o vind o mage o lillan inte minst. Hon skötte sig exemplariskt igår och jag kan bara hoppas att den här dagen fortsätter på samma vis! 

6 kommentarer:

  1. Tror Helhetshälsa har kaliumcitrat, KaliumOptimal. Hade förut iallafall! Finns iaf inne på min hälsokost här, http://skanstullshalsokost.se/vitamin-mineral/1389-helhetshalsa-kalium-optimal-100-kapslar-7350026471098.html

    Kram! (Mailar dig i veckan) /Martina

    SvaraRadera
  2. Hoppas kuren kommer fungera för dig. Och det finns väl värre saker att lukta av än vitlök! ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emma! O du har så rätt, det finns det! Man kan ju stinka sur mjölk också *S* o det gör jag ju redan så.. vad har jag att förlora ;)

      Radera
  3. Haha! Jag amning är en fröjd!
    Eller så kan du dricka aminosyror som Magnus brorsa som tydligen ger en härlig avföringsandedräkt... ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! ;) Aminosyror.. hmmm... jag tror jag har härlig avföringsandedräkt så det räcker o blir över utan dem ;) men.. va fasen, hur mycket värre kan det bli eg?? ;)

      Radera