onsdag 11 juli 2012

Hårtorken brann imorse

Den här morgonen började inte toppenbra. Dels hade lillan en ganska jobbig kväll igår då magen inte ville vara med henne (tja, man kan ju gissa vem hon ärvt det av?!!) och var rätt gnällig för att vara hon. Hade lite svårt att komma till ro när det var dags att kojsa och vaknade vid halv tre med ett gallskrik. Trodde inte vi skulle få henne att somna så snabbt som hon faktiskt gjorde efter det, men det var ändå en smärre pers innan denna tokgråt slutade. Mat, snabbt snabbt snabbt var det som gällde och byta en nedpinkad blöja.

Min mage har aldrig mått bra av att vara uppe o flänga på natten, det rör om och den sätter igång att jävlas - likaså inatt. Bestämde oss för att "ta sovmorgon" till halv sju (!) ja, det är sovmorgon i den här familjen och var lite halvstressad nu på morgonen då jag insåg att lillan strax skulle vakna och vilja ha mat igen.. vilket självfallet inkräktar på magrutinerna. Dagen till ära ville tarmen självfallet inte funka, jag lyckades dessutom glömma ifall jag tagit min pentasa tablett imorse eller inte (?!) och beslutade därför att inte ta någon vid frukost efter som jag TROR att jag tog en innan jag gick ut med hundarna.. men säker är jag inte :-/ senil i förtid?!

Dessutom, till råga på allt, började hårtorken brinna imorse. Nog för att den sjungit på sista versen ett tag o låtit lite skumt vid användning - men jag hade väl inte räknat med att den skulle börja brinna sådär snabbt. Eller tja, brinna och brinna den rök nåt förfärligt det var ju nåt inuti som brann upp. Bara o skrota med andra ord, men lite surt är det eftersom det där var en dyr historia (i mina mått mätt) och inte speciellt gammal heller..  nåja, en olycka kommer sällan ensam. Det är väl tur att vi har en balkong att sitta på när allt annat lägger av ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar