onsdag 18 juli 2012

Morgonen efter..

Det var ingen rolig natt igår. Ingen rolig kväll heller för den delen. Kvällen var ju om möjligt sämre än själva natten, då jag i alla fall fick tarmarna att ändra läge lite grann efter ännu en relaxittablett. Hua. Fy fan. Allt det där. Att beskriva de där smärtorna är rätt svårt om man inte själv känt på dem. De är ganska svåra att förklara. Intervall/huggsmärtor som liksom pumpar på och resten av tarmen värker ihop? Jag vet inte hur jag annars skall förklara..  de håller på tills stoppet hävs. Igår tills jag fick relaxiten att verka, det vill säga ett par timmar. Magen var toköm efteråt. Svårt att komma till ro och somna. Svårt med lillan som, som vanligt ville ligga på min arm och sova. Sparkade mig i magen. På ärret som fortfarande ömmar. Men det gick det med. Hon är ju min lilla docka och man klarar som bekant mer än man tror.

Mår dock inge vidare idag. Det känns att tarmen gått igenom en del. Ett krig typ. Jag hoppas det blir bättre under dagen. Tagit så många resulax o relaxit redan att jag inte kan ta fler just nu. Blir kortisonsupp nästa. Helt mör i hela kroppen, inte bara tarmen. Kallsvetten och svimningskänslan har lagt sig för tillfället men jag mår allt annat än bra idag. Maken har lovat laga fisksoppa tills ikväll. Jag hoppas att jag hämtat mig till dess. Den vill jag ju inte gå miste om!

Hundarna behöver klippas, mamma vill bli klippt och maken har just klippt sig själv - det är bara jag som får lösa klippningen genom att gå till frissan. O jag är för tillfället för lat för att ringa och boka in en tid. Lat eller möjligen ovillig att låsa upp dagarna framöver. Det får bli när det blir kris. Förmodligen om ett par dagar eller så ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar