torsdag 19 juli 2012

Pentasa, utslag och tja.. allt annat?

Funderar ärligt talat på att lägga ner pentasan ett par dagar för att se om de kliande utslagen försvinner. De finns för tillfället lite varstans, spridda över hela kroppen och de KLIAR nåt förbannat. Som små nässelutslag och hade de kommit från duschen (som jag får ibland) hade de lagt sig inom nån timme. De här vill inte lägga sig. Pentasan är långtidsverkande, vilket betyder att effekten sitter i ett tag.. även då det gått flera timmar sedan man tog sin senaste dos. Det är lite det här jag funderar över. Det måste nästan vara pentasan som ställer till det för mig? Ok, jag har nu käkat dem i två veckor och magen har varit lite mindre molvärkig, det har den men jag kan ju inte gå omkring o få en massa blemmor som kliar över hela kroppen... blir galen av att försöka låta bli att klia för det KLIAR nåt förbannat ..  jag får se. Dagens dos (morgonens) är ju redan intagen. Långt innan jag ens hann fundera över om det kunde vara pentasan som ställde till det. Men jag har ju kvällsdosen kvar..  funderar på att låta bli den och se om utslagen lägger sig. Då vet jag ju i alla fall vart de kommer ifrån? Det finns en sak värre än att veta: Att inte veta.

För övrigt har det varit en pysslig dag idag. Klippt mamma (dock ingen färg den här gången ;)) jag är förvånad att hon över huvud taget släpper mig till huvudet igen, men tydligen litar hon på mig mer än frisören trots allt! Jag tolkar det som ett bra betyg ;)

Har även börjat båtpackningen, eftersom tanken är att vi, vädret till trots, skall försöka ge oss ut på en liten tur över helgen och testa om båten håller.. det har ju varit en del strul den här sommaren, minst sagt! Har det inte varit motorn och kylaren har det varit vattensäcken eller toan.. eller läckage.. eller lite av varje.. eller allt på en gång. Vi får se hur det går. Men ut ska vi på något vis och nu är vi i alla fall på g! Det är svårare att vända när man börjat packa ;)

Hur det går med magen? Återstår att se.. brukar ju lösa den med simning och brädan ute till havs, men att simma i den här temperaturen finns inte på världskartan. I alla fall inte på min. Att använda brädan hade jag tänkt låta bli ett tag till. Påfrestningen som det innebär att skutta iland från den där höga båten är nog med tryck på mitt lilla snitt, även om det gått några månader nu. Det tar ett år att läka invändigt och att spräcka upp skiten är definitivt inget jag vill vara med om. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar