söndag 1 juli 2012

Regnrusk+ ny cykelvagn=dålig kombo!

Vi fick (eller ja, fick och fick, vi hämtade!) vår nya cykelvagn i fredags. Kanon! Som vi väntat. Äntligen kan vi komma ut och cykla och kanske tom springa med lillan.. nu finns ingen ursäkt längre! Dock har vi ännu inte kommit oss utanför dörren. Om man bortser från transporten från bilen till vinden vill säga. Har det inte varit sena kvällar hem (i fredags) så har det varit andra aktiviteter på g (läs båtfixeri och möhippa) och idag när vi planerade att ta oss ut på premiärtur bestämde sig vädergudarna för att jävlas med oss. Känner inte direkt för att ge oss av i regnrusk. Det är ju inte en droppe som fallit om man säger så.. :-/

Magen är i skick ELÄNDE. Tarmen katastrof. Tog "sovmorgon" i morse. Orkade inte gå upp vid sex. Även om jag drog mig tidigt från möhippan igår tog den på orken och krafterna och trots att vi la oss vid tio var jag  död när lillan vaknade vid fyra imorse och ville ha mat. Drog mig i sängen till halv åtta då jag gick upp för magen protesterade på alla håll. Sen dess har den varit ren och skär katastrof. Hade suttit fint med en cykel eller löptur idag för att skaka loss eländet. Men motivationen försvann med det fina vädret.

Tarmen värker, överdoser av resulax hjälper inte och tja, det funkar bara sämre o sämre. Det kommer bli en väldigt tuff sista del av sommaren ifall detta inte ger sig snart. Gör det inte det har jag ju inget annat val än att ta till nitrosalvan eller ringa huddinge i panik o få de där botoxinjetionerna pronto. Jag får väl ringa Jenny (sköterskan) på måndag och se vad de bokat in för tid åt mig.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar