torsdag 12 juli 2012

Bakslag

Det har inte varit någon vidare bra magdag idag. Inte alls faktiskt. Rent utsagt rätt pissigt.

Tack o lov att man har en liten som LER mot en. Som ler STORT. Det har gjort min dag idag! Det och allt hennes joller. Det är lycka det. När allt annat känns nattsvart lyser hon upp min vardag även då solen inte gör det.

Har haft molvärk i magen sen imorse. Sån där hemsk magsjukekänsla och smärta på det. Fy fan säger jag bara - om jag nu skall gnälla och idag känner jag mig rätt gnällig faktiskt. Önskar att jag inte gjorde det, men vi har väl alla våra mindre bra dagar? Jag är inte mer än människa jag heller.  Men jag är rätt bra på att hålla masken inför andra.. det är väl så man överlever eller.. ?

Har haft en bra matdag idag men det har inte hjälpt. Inte ett skvatt faktiskt. Gått en långpromenad med lillan o två vovvar. En smärre pers när man är ensam och möter tre större hundar :-/ dagens träningspass kanske?? Man får i alla fall träna armmusklerna.. Lukas är bra på att dra!!

Hade tänkt laga pizza ikväll igen på resterna av tomatsåsen jag gjorde häromdagen, men idag känns det inte vidare roligt. Inte med en mage som är som den här.. men det kanske blir bättre? Snart dags att gå med vovvarna igen, så vi får hoppas att något skakar rätt då. Jag tvivlar iof men så länge det finns liv..!

Tuffe har matstrejkat idag. Han verkar inte gilla den här ransonen av fryskyckling. Jag vet inte vad det säger om honom - eller ännu hellre om kycklingen? Kanske känner han av att den har ätit nåt skumt, vad vet jag..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar