onsdag 3 augusti 2011

Uppskjuten operation - igen

Pratade med vårdplaneraren på Östra idag igen. Fick ju order om att ringa idag när hon varit tillbaks från semestern sen i måndags o enl den förra jag talade med hunnit ikapp. Tje

na morena. Inte! Det började såklart med att hon inte var anträffbar o jag fick ringa o klaga över det. Då löste sig problemet gnaska snabbt. Man måste klaga för att nåt ska hända på sahlgrenska!! 9 september kan jag glömma. Kommer inte bli nåt. De har dragit ut på tiden o danmark har bokat in en mötesdag istället. Fantastiskt. När blir det då? Inte veckan efter heller, då har östra stängt för utbildning? Stängt för utbildning?!!! Tro fan att de inte får nåt gjort på det stället.. blir så ledsen o arg. Förbannad. Mitt liv står på vänt o de bara skjuter på eländet.. jag har en radda saker som är beroende av att detta ingrepp blir av men vem fan bryr sig. Jag har inte cancer. Jag är inte akut döende.

Det är sant, det finns de som har det värre.. men jag har väntat på detta förbannade ingrepp över ett halvår pga att östra satte stopp för att jag skulle få det i Stockholm där allt var planerat o klart - i februari????!! Sen ändrade man sig o jag skulle göra det hos dem. I april. Blev maj istället som jag fick min testoperation. Sen har tiden gått.. i augusti skulle jag få min permanenta dosa. Senast början av september. Vad hände??? Vårdgarantin? Har nån hört talas om den. De håller den inte men erbjuder mig heller inte att göra ingreppet nån annanstans. Jag blir så trött. Maken ringde o skällde ut dem. De arbetar med tvåveckorscheman o gör bara dessa ingrepp på fredagar. Fredagar? What the..  jag är så arg att jag kokar.. jag ska ringa dem igen nästa fredag.. jises, jag tror jag får planera min operation själv. Verkar som jag lyckas bättre än de gör själva. Bottenbetyg. Bli aldrig sjuk. Det är så förbannat svårt att träffa en läkare som faktiskt vill få sina patienter friska igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar