måndag 1 augusti 2011

Den bästa dagen i mitt liv

Var utan tvekan i lördags. Nog för att jag ALDRIG varit så nervös i mitt liv men det hör väl till? Sån magvärk att jag kunde knappt tänka.. fick i mig en halv näringsdryck på hela dagen efter en ganska minimal frukost. Försökte dels spara magen men det var också så att det helt enkelt inte gick ner.. jag försökte.. min kära då blivande make (numer äkta man ;)) var inte helt hundra han heller..  har nog aldrig haft sån ursäkta uttrycket nervössvimfärdig magvärk tidigare?

Det började såklart med lite förseningar, men det gjorde inte så mycket. Det var så minimalt att det eg inte spelade roll.. men sen började det strula lite då min vän/fotograf hade fått med sig fel färger på löshåret - rött! Mitt hår är numer åt det mörka/blonda hållet. Rött är det i alla fall inte ,) smärre panik för hennes del där ett tag, men det ordnade sig då hon hittade rester som hon skulle haft till ett iranskt bröllop. Jag blev alltså halviranier i skallen? Frisyren blev helt fantastiskt fin. Långt mycket finare än jag hade kunnat drömma om med det utgångsläge jag hade. Är inte direkt känd för mitt långa tålamod så håret har ju liksom rykt ett par gånger redan under resans gång ;)

Hur som helst. Det drog ut lite på tiden men slutresultatet var kanon. Fotograferingen var ett minne för livet. Att vandra runt med skadad fot i högklackat o klänning med släp (oj vad jag hann irretera mig på det innan kvällen var slut, grabbarna kunde ju inte låta bli att trampa på mig ,)) o dessutom klättra i hopptorn var en ny upplevelse för mig! Jag tror bilderna kommer bli toppen. Jag hoppas det i alla fall för vi hade väldigt kul när vi tog dem! TACK BEA! Lite förseningar även där, magen i smått uppror men det kunde varit värre.. jag var nog för nervös för att den skulle bete sig som vanligt - o får väl tacka den kära korsetten som snörde av allt vad cirkulation hette ;)

Kom till kyrkan ett par minuter sent men jises vad det värmer i hjärtat att tänka tillbaks nu.. känns redan så länge sen? Vigseln gick otroligt fort, brorsan lämnade nog inte ett öga torrt under sitt framförande av "öppna din dörr" och ingångsmusiken "the final countdown" verkade väldigt uppskattad..  efteråt körde Anders upp mig i en lilalackerad skottkärra (vår transport till festlokalen) och där väntade gästerna med skål o bubbel.. !! Lite snopet dock att ingen verkade våga komma fram till oss där.. festen fortsatte med middag, spex, dokumentation av möhippa/svensexa, en radda helt GUDOMLIGA tal OJ VAD JAG BLEV RÖRD! Camilla, Gita, Mamma, Jesper..Johannes, Magnus A.. ja ni vet vilka ni är.. o inte minst Bea som sedan höll ett spontant tal som träffade direkt i våra hjärtan. Camillas "vi är lika miffo du o jag, du är lika knäpp som jag o jag är lika konstig som du" - den var helt underbar! Förklarar vår relation på ett helt annat plan haha.. o att "vad hände med magrutorna? Rund är också en form.." den var bra.. jag får tacka.. Anders med.. Har aldrig tidigare sett min kära man stråla så av lycka som han gjorde under denna dag. Jag önskar att få se honom sådan många gånger genom livet.

Summa summarum var det en helt fantastisk dag! Vädret var VARMT! Otroligt varmt jag höll på att rinna bort.. musiken var kanon bandet var uppskattat men denna värme oj oj denna värme.. bröllopstårtan var helt gudomligt god.. tacka vet jag chokladbavarois -tack Loic LeGuillarme :)

Valsen gick bra den med.. många som var impade. Två dagar med gipsträning gjorde susen ;) ok tappade takten en gång men jag får skylla på att klänningen höll på att trilla ner.. sen får jag tacka min kära kusin Conny för det otroligt trevliga samtalet som avslutade en sen kväll o gjorde den ännu senare. Sex, det är rekordet hittils.. :I) Ska inte rekommendera skumpa vid fyra dock ;)

O alla andra som var med.. ni gjorde dagen helt fantastisk! Jag har aldrig i mitt liv känt mig finare. Aldrig sett min make så fin och aldrig känt mig så otroligt uppskattad av mina vänner som jag gjorde denna dag. Magen höll sig faktiskt så bra som den över huvud taget skulle kunnat göra även om jag höll på att tuppa av mellan varven ;) smällen kom dagen efter då vi stack på rundtur med mina vänner från England Becky o James. Sen dess har den varit smärre katastrof men det är sånt man får ta. Man gifter sig en gång i livet.. är den dagen bra får man ta det andra med en klackspart o se det från den ljusa sidan!

Gipset idag slipper jag.. har lovat gå med stöveln.. men jag tror inte jag kommer hålla det löftet. Här ska badas!! Foten är rätt svullen men går att stå på jag får använda mina styltor istället. Bildbevis kommer.. när jag själv har fått tag i lite bilder..
All kärlek i världen till alla som var med o även till er som lyckönskat oss o av en eller annan aledning inte kunde närvara. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar