tisdag 9 augusti 2011

Kokosvatten

Är väldigt mycket i ropet just nu. Nyttigt, hälsosamt.. värsta grejen sista tiden. I USA är det hett, väldigt hett. De flesta kändisar som kan tjäna en katta på att marknadsföra det dricker det. Förmodligen gör de det också, hälsa ÄR en stor grej i staterna. Precis som här. Men ju mer man kan tjäna på hälsa desto hälsosammare blir det? Eller nåt sånt..

Jag är övertygad om att kokosvatten är bra. Det är dehydrerande (återfuktande) och det innehåller massvis med elektrolyter. Minimalt med fett och blir som en sorts rening för kroppen. Men att köpa vattnet på flaska blir ganska dyrt i längden. Provade en av de första kokosjuicerna som marknadsfördes i Sverige för säkert ett o ett halvt år sen eller ännu längre sen än så. Anade redan då att detta skulle bli nästa hälsoboom. Efter kokosfettet vill säga. Tyckte inte det smakade nåt vidare då. Kanske tycker jag annorlunda idag? Då var det mest blaskigt. Lite kokossmak, visst men långt ifrån den pinacolada jag hade hoppats på ;)

Ska testa igen, men jag kommer inte bli nån storkonsument. Det har jag alltför lite pengar för att bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar