måndag 8 augusti 2011

Regn o pannkaka

Inte för att det hör till saken här men..
Min oerhört vackra brudbukett, tack Linnéa Cornelius!!

Det har varit skumt väder idag. Som resten av det här året. Inget är sig likt. Det är som min mamma säger: sedan pappa gick bort 2008 har världen varit upp o ner. Jag kan inte annat än hålla med. Den ena skumma händelsen efter den andra. Kanske har man bara blivit mer observant på förändring? Jag vet inte. Men det känns som hela världen är knas. Vädret med för den delen. Inte minst kan man också säga!!

Imorse sken solen, yr lovade regn. Nån timme senare vräkte regnet ner för att sedan återigen lämna lucka för lite sol att kika igenom molnen. Sådär har det hållit på hela dagen. O tokblåst. Det kändes inte minst i backen uppför Hallerna. Jises, det känns att man har lår när man trampar i den där backen! Jag kan just tänka mig hur det känns för min kusin Conny o hans Pia när de trampat 15 MIL OM DAGEN i en vecka? Urk. Jag trodde jag var rätt hurtig. Kände mig sån igår i alla fall. Jag får nog omvärdera det där. 15 mil vet i fan om jag hade klarat?

Idag är magen kalasdålig. Inget jag gör hjälper. Den vill inte vara med. Klart oron för Lukas ställer till det, men det är mer än så. Jag har nämnt hormoner förr och är ganska övertygad om att dessa spelar in. Rejält.

Har fått tid att kolla upp min sköldkörtel igen nästa vecka. Det o en massa annat kul.. :-/ men dessförinnan ska jag, Anders o brädan på resa till Danmark. Det är ett land brädan ännu inte sett. Då bör jag tillägga att den är ganska berest så Danmark blir en lätt match. Har jag släpat skiten över halva jordklotet kan jag utan tvekan släpa den till Danmark. Värst var nog när vi reste till Indien och mamma hade tillverkat en bräda i trä.. som man kunde vika ihop o stoppa i väskan.. den gav sig efter den resan men den fyllde sitt syfte. Synd jag inte har en bild. Jag har en mycket kreativ mor!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar