fredag 26 augusti 2011

Falafel - magmarodören!

Gjorde en stor miss igår. Käkade Falafel. Från nutana. Jag tror det var nutana i alla fall. Kände mig lite lat och körde halvfabrikat. Har gillat dem förr. Men igår? Inte. Nånting har de ändrat och det var inte till det bättre. Tvärtom. Smaken var sämre. Nog för att jag alltid gillat spiskummin, men spiskummin a la spiskummin xxl var inte min grej. Bollarna var inte längre orange som av de kikärtor de ska bestå av - de var gröna! Konsistensen var inte den där lite sönderfallande bönaktiga utan en degig variant av jag vet inte vad. Summa summarum. Inte nåt vidare. Tryckte trots allt i mig fem bollar. Resultat?

Min dröm, mitt lugn.. mitt hav ;) 

MAGVÄRK!! Fy fan. Jag säger bara det. Fy fan. Blir inga mer falafelbollar för min del. Magen var i totalt katastrofskick resten av kvällen. Jäste, puttrade, värkte.. you name it den betedde sig så. Allt annat än bra. Försökte kolla ett avsnitt av Fringe - men somnade nästan ifrån det. Sen när vi skulle lägga oss var jag klarvaken igen o har haft en urusel sömnnatt. Igen. Men nu är det fredag. Inga falafelbullar på menyn utan nån härlig fisk ska det bli.. o en härlig promenad i skogen ser jag fram emot! 

2 kommentarer: