lördag 6 augusti 2011

Hormondags igen?

Har inte haft en bra mage de sista dagarna. Inte sen i måndags egentligen. Vill inte vara med nånstans. Full med vätska som skvalpar och vill inte lugna ner sig det minsta. Ok, jag har inte direkt behandlat den snällt på sistone. Fel mat, fel tider och alltför mycket av det mesta. Semester, kan jag säga nåt annat? Behöver jag säga nåt annat? Misshandlat min kropp på de flesta sätt. Tyvärr. Men haft det gott däremellan.

Dessvärre fick lyckoruset sig en liten törn igår då vi for med Lukas till veterinären i Ljungskile. De enda som kunde ta honom. Verkar vara mycket sjukdomar hos de små djuren under sommaren? Upptäckte ett bett från slagsmålet med taxen i lördags som blivit infekterat dessutom.. igår var vi alltså hos veterinären och fick det ompysslat.. det vill säga, rakat, medicinerat, sövt och gud vet allt.. Sen dess har Lukas inte varit sig själv. Samma visa som vid kastrationen.. vi kom med en glad hund och åkte hem med en apatisk ledsen liten krake. Som inte vare sig ätit, druckit eller gjort ifrån sig sen dess. Vägrar gå ut o vill inte äta. Lite kulor har vi fått i honom men han springer mest o kvider när han rör sig, ser helt förstörd ut. Däremellan ligger han med såret mot marken (not good!) o försöker förmodligen svalka det? Ser inte fint ut. Inte alls.

Ledsen Lukas innan veterinären när han insåg vad som var på g??

Ska få i honom antibiotika och smörja på nån kräm med kortison på såret.. lycka till.. hur vi ska klara det är dagens stora fråga! Ligger långt in i sin bur o vill inte komma fram.. stackarn. Mår vovvarna dåligt mår jag dåligt. Så är det. Tuffe är inte sig lik heller.. han går omkring o kikar på Lukas.. ser orolig ut.. nej, usch. Jag tycker inte om när mina bebisar är sjuka. Att jag är sjuk är en sak men att se dem lida.. det har jag väldigt svårt för!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar