onsdag 31 augusti 2011

Mineralerna påväg

Fick ett sms från posten imorse. Mina mineraltillskott verkar äntligen vara påväg. Inte en dag för tidigt! Kanske kan jag äntligen komma tillrätta med de här obalanserna? Skall inte ropa hej ännu men utan att försöka kan man inte veta. Att få tag i sjukvårdspersonalen verkar ju smått omöjligt så man får göra vad man kan på egen hand. Satt i trettio minuters telefonkö här i morse utan att komma fram.. till Sahlgrenska. Allt jag ville veta var svar på lite prover jag tagit. Men jag fick nöja mig med en pipande telefon o en uppmaning att vänta. Tillslut tröttnade jag. Tålamodet tryter. Skall testa igen senare men mer än trettio minuter i telefonkö utan att ens komma fram är mer än jag pallar med.

Magen? Är inte så bra idag. Första resulaxen gick åt skogen. Andra funkade men har nu kört upp magen till storlek xxl. Inte så bra start på dagen med andra ord. Skall besöka en vän idag är tanken, fördriva lite tid och få lite sällskap. Man vänjer sig fort vid att ha maken hemma och lika fort blir det tråkigt när han försvinner tillbaks till jobbet igen. Jag har aldrig påstått att jag tycker det är roligt att gå hemma och vara sjukskriven. Men ibland är det onda nödvändigt. För att saker o ting ska bli bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar