lördag 16 juli 2011

Uppkörd mage av för mycket fett

Min mage har inte mått bra av den behandling jag gett den de sista dagarna.. nog för att de under de första dagarna med betydligt mera feta proteinrika råvaror och mindre jäsningsbenägna kolhydratrika motsvarigheter jäste mindre - men det var till en början och sen tog det stopp. Ganska snart tog det stopp faktiskt. Nu har jag inte direkt uteslutit kolhydrater - långt därifrån jag har väl svullat på värre än vanligt.. semester är farligt. Att maken (blivande) dessutom är dålig har väl gjort mig lite extra känslig för att stoppa i mig lite för mycket. Kalla det tröstätning fast jag tröstäter egentligen inte. Jag känner bara inte vare sig hunger eller mättnad. Ett fenomen många läkare aldrig har förstått..

Hur som helst. Den där mindre jäsningsbenägna dieten har för tillfället orsakat totalstopp i magen. Inte så att jag är hård. Nejdå, långt ifrån - men den har för tillfället förvärrat tarmens benägenhet att släppa ifrån sig avfall och vill hellre putta ut hela paketet.. det liksom klistrar sig fast på tarmväggarna och vill inte lämna kroppen. Panik! Igår kom även tokjäsningarna. Igår kväll. Hemskt var det. Kunde liksom inte ens knåda ut gaserna. Att sova var inte det minsta skönt.

Kikade på Svinalängorna med min älskling för att få tiden att gå. En jobbig film som fick mig att dra upp en massa minnen jag helst velat glömma. Smärtsamt. Det var mycket i den som träffade hårt. Men men, sånt är livet? Allt är inte en dans på rosor hur mycket man än önskar att det hade varit så.

Morgonens frukost bestod i alla fall av min vanliga sojayoghurt med lite mindre nötter o lite mer havregryn och frukt.. ok, inte jättemycket men lite för att blanda upp.. får se om det går att vänja magen på ett lite snällare sätt. Känns som den behöver det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar