söndag 3 juli 2011

Sköna söndag blev en jobbig men fin dag

Det har varit en jobbig dag idag. Igen. Vaknade med magvärk till tusen.. tokjäsningar och vätska som satt fast. Inte fan gjorde vare sig resulax eller oxyflush i en högre dos att jag mådde bättre.. tog en liten cykeltur till pappas grav på förmiddagen, direkt efter frukostproceduren på brädan (som för övrigt inte gav nåt) för att skaka om tarmarna lite - lyckades inge vidare. Inte det heller. Har varit hos mamma sen igår eftermiddag och har inte mina normala prylar här. Nog för att jag har en bräda här, jag äger trots allt tre - men den har inte hjälpt mig denna gången. Dagen har varit en pina magmässigt.

Tog en löptur i spåret med kärleken innan lunch. Skönt på alla sätt o vis, trots en tryckande kvav hetta - men inte heller det hjälpte min onda mage som bara jäste o jäste.. efter middag o fika blev den självklart ännu värre.. försökte trycka men det hjälpte inte det heller.. det bara gurgla o värkte i magen .Tog en cykeltur till ner till stranden och efter mycket om o men (o velande!) tog jag mig faktiskt ett dopp o några simtag tillslut. Kallt men inte isande. Hem igen o ännu ett pass på brädan..  sitter här o borde väl göra mig klar för sängen men istället sitter jag här o mår fan. Bubblar o jäser o puttrar i  magen o den värker som fan. Har försökt lena den med lite glass (eller var det trötstäta?) men det gav inte mycket mer än ännu mer magont. Hoppas morgondagen skall ge mig lite mer break men jag vågar inte lita på det för tillfället. Jag får ta dagen som den kommer ogöra det bästa av situationen.. jag hoppas på ett bad.. men för att bada krävs det sol. Vi får väl se vad morgondagen har att erbjuda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar