söndag 24 juli 2011

Omgips- vilken katastrof!

Fick ju nytt gips på Kungälv igår. Inge vidare bra inte.. efter två försök lyckades de enbart med en sak : Att förvärra det jag kom för att få hjälp med. Fantastiska sjukvård?? Man kan undra vad det är för stolpskott som jobbar på akuten egentligen? Jag vet inte hur många besök jag är uppe i sista veckorna, men det är på tok för många. Inte konstigt folk dör. Det är faktiskt kritik som är helt berättigad. Gipset jag har kring foten o benet är i dagsläget tungt som en blyklump. FEM RULLAR plastfiber. Vem behöver det för att gipsa en inflammerad sena??? Det var dessutom först gipsningen för läkaren som gipsade mig. Det känns. ÖVERALLT! Har fått bända sönder kanterna på gipset eftersom de skavde in i benet och tårna (han hade ju fan inte koll på nåt!) och ändå värkspränger det.. fick snott med mig (eller ja fjäskat med mig) lite sågtrådar från sköterskan som uppenbarligen tyckte synd om mig efter fem timmar o två misslyckade gips (detta trots att akuten var mer eller mindre tom, det är skrämmande!!) får se om de kommer till användning.. som det är just nu värker det betydligt mer än vad det trasiga gipset gjorde och det känns som jag har en stödstrumpa av stål på mig .Som spänner åt så blodcirkulationen är mer eller mindre obefintlig. Nice. NOT!

Magen då.. tja, den lever.. o frodas? Igår var den katastrofal. Kan bero på alla dessa timmar på akuten.. jag är ganska övertygad om den saken! Idag? Bättre under förmiddagen. Tokdiarré som satt fast o inte ville ut.. men jag tog mitt blytunga gips ocyklade hem till kära lgh där jag fick släpat cykeln uppför trappen också. Fråga mig inte hur men det gick på nåt sätt. Idag har magen varit sämre under dagen, ganska jäsig, men det är nog mer hormoner än något jag gjort fel? Ikväll har status efter brädan varit relativt bra.. CH77 gör nåt, definitivt.. i alla fall så här långt.. hur länge det håller? Återstår att se.. har dessutom fått lite effekt av levaxinet trots biverkningarna (som minskat) tror jag.. mina ögonbryn börjar växa tillbaks mer normalt! Fattade aldrig att det kunde ha med sköldkörteln att göra, trodde jag gnuggat för hårt med handduken men uppenbarligen låg det mer än så bakom.. jag gråter inte över mer ögonbryn!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar