måndag 4 juli 2011

Ett mail med glada besked

Fick ett mail idag. Från en lycklig tjej jag haft kontakt med på mailen (du vet vem du är ;)) och som i förra veckan fått besked om att hon faktiskt kommer få en testoperation (SNS) till hösten. På SU! Grattis. Jag kan bara säga grattis..  jag tror bestämt min strid lett till mer än bara hjälp för egen del.. men å andra sidan.. behandlar man ju folk med SNS på Östra utan att vilja erkänna det officiellt. Det är ju ganska solklart med tanke på att jag inte var ensam om denna behandling under försommaren..  vill man undvika statistik eller försöker man bara dölja kostnader? Jag vet inte, men oavsett anledning är det ett sjukt sätt att få folk att krascha sönder innan de lyckas tjata sig till den hjälp de har rätt att få från början. Sjukt. Sjukvård. SJUK-VÅRD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar