söndag 4 november 2012

Trött!

Fattar det inte.. är så förbannat trött. I hela kroppen. Kanske inte så konstigt när man går omkring med konstant magvärk och ändå försöker göra det bästa av den situation som erbjuds - men när man lägger sig tidigt (ja väldigt tidigt till o med) o bebis för en gångs skull "Bara" vaknat en gång inatt - o ändå är svintrött när man skall gå upp...  då undrar man liksom hur det går ihop? Jag får inte ihop det. Jag la mig nio igår. Hur onormalt är inte det? Jag är ju liksom inte åttio - än. Men men, vad är väl en bal på slottet. Jag är ju uppe med tuppen också... ;-)  Ibland önskar man dock att orken höll lite längre än till nio en söndagskväll...

Lunchen med väninnan o hennes gubbe var mysig igår. Lillan var väl inte direkt på sitt bästa humör (läs tvärtom) men det är väl också det som är fördelen med att ses över en lunch.. man slipper störa andra så mycket  (på dagen får man räkna med lite bebisskrik även om man går ut?!) och min egen mage mår som bäst även då den är riktigt skitkass. Sen blir det ju sällan bättre i magen efter ett mål restaurangmat men det finns ju bättre o sämre alternativ och ibland får den sociala biten helt enkelt gå före den fysiska.. även om det kostar på krafterna. Mycket.

Idag var det egentligen meningen att jag skulle ta mig till biblioteket med lillan på sagostund med de andra mammorna, men redan igår sa kroppen ifrån.. att det får nog bli en hemmadag för mig o lillstumpan. Inte bara för min egen skull utan även för hennes. Hon har inte ätit så bra i helgen, det har varit ett jäkla meck att få i henne något (jag tror på tänder!) och hon har väl inte direkt arit på sitt bästa humör någon av dagarna. Sovit uruselt (bortsett från inatt då) och som sagt käkat kasst...  så jag tror hon kan behöva lite lugn o ro idag, inte massa fläng? Den som lever får se... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar