tisdag 20 november 2012

Det kompletta bakslaget

Jaha.. det var väl egentligen bara att vänta sig det här men jag kunde inte låta bli att hoppas ändå. Det lät så lovande. Jag borde vetat bättre men man greppar efter halmstrån. Funkar botox för mig? Inte den här gången heller.. borde faktiskt fått effekt nu eftersom biverkningarna slagit till i sin fulla kraft utan att skona min stackars tarm det minsta. Då borde ju även de positiva effekterna finns där.. men icke.

Bakslaget började ta sin form redan igår. Hade katastrofalt ont i magen igår eftermiddag och kväll och morgonen gick ju som bekant inte så bra den heller. Morgonen som brukar vara min bästa tid efter att jag fått klarat av min dagliga procedur... ett par timmar eller så.. men inte igår. Tvärtom.

Lät bli att ta medel igår kväll och tji fick jag för det. Bakslag big time! Ont, ont och återigen ont. Buken spände ut och vätskade upp sig och var i sin värsta form på ett par veckor. Inget snack om saken. Maten jag ätit under kvällen envisdes med att hoppa upp i munnen igen och jag fick gå och spotta matrester flera gånger om. Så härligt med den här spykänslan som liksom dröjer sig kvar och förgyller tillvaron.. not! Fick tillslut lagt mig med en tokvärkande tarm och sömnkvaliten blev ju därefter.

Idag hade jag hoppats på en bättre tarmdag, men det bådar fanimej inte gott idag heller. Hur många medel som helst senare o tarmen är i totalt katastrofskick. Det som behöver komma ut är fortfarande kvar (även om en hel massa redan passerat) tarmen har vätskat upp sig, kluckar o värker...  slemmar... knipet funkar inte... inget funkar som det ska. Katastrof med andra ord. Man hoppas på mirakel fast man vet att de sällan sker..i återigen blir man så förbannat besviken. Är det detta jag har att se fram emot de närmsta tre månaderna?? Jag hoppas verkligen inte det... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar