torsdag 8 november 2012

Är det inte bebis är det vovven..

Jag hade hoppats på en natt med sömn. Det sket sig. Rejält om man säger så. Inatt sov lillan helt ok. Alltså, hon vaknade bara en gång och en ganska bra tidpunkt för det dessutom. Vid halv tre. Om det inte vore för Tuffe hade vi med andra ord kunnat sova lite både före och efter hennes nattvak. Tyvärr blev det ju inte så.

Tuffe bestämde sig sent igår kväll för att tro att det var åska på g? Blev helnojjig, spak och följde mig överallt jag gick. Eskalerade fram på kvällen och natten och han var utom sig av oro. Kunde inte komma till ro. Maken var ute med honom tre gånger för vi trodde han var kass i magen eller något - men icke. Han skulle bara nosa och så fort han kom in igen var han helnojjig o betedde sig skumt. Koppel (som ofta hjälper att lugna ner honom när han blir sån här) hjälpte inte ett skit. Fick snarare jaga honom med halsbandet..  skräck i blicken. Imorse när vi gick ut vid halv sju betedde han sig helt normalt.. men då var ju sömnen redan pajad.

Lillan däremot matstrejkar vidare och vill inte öppna sin lilla mun för annat än min yofu. Nutramigenet får vi kämpa med.

Underbart när min mage har bestämt sig att bete sig värre än nånsin. Drömmer om lite sömn nu. Inser att det kommer dröja ett tag tills den drömmen kan bli verklighet - men drömma bör man?

Lyssnar just nu på Robbie Williams senaste skiva, en gammal barndomsfavorit. Robbie Williams alltså. Även om jag kanske uppskattat hans äldre verk mer är det helt ok än så länge en klart godkänd skiva o lillan gillar ju att dans runt till den. Allt sånt får ett plus i kanten! Septembers senaste verkar hon gilla också.. o stiftelsen. Loreen är hon inte lika förtjust i så vi har väl lite samma smak där, hade förväntat mig mer av den skivan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar