tisdag 27 november 2012

Ledsen och förbannad

Japp! Det kan man bli för mindre. Men just nu för att det är så många (framför allt unga tjejer) som blir misstrodda inom vården. Får ganska många mail från tjejer som har det här problemet. Killar med för den delen, men övervägande delen består av tjejer. Unga sådana. Det stör mig. Inte att jag får mail från tjejer alltså, utan anledningen till att de behöver skriva till mig. Det vill säga denna generella misstro mot unga tjejer med "ont i magen". Det är så lätt för dessa översittare till läkare att förklara bort.. att inte lyssna på.. att sopa under mattan. Det stör mig. Så blev jag själv behandlad en gång i tiden och det har satt sina spår vill jag lova!  Spår i form av att jag fram till idag inte litar ett skit på läkare. Jo, ett fåtal som förtjänat mitt förtroende men den stora massan litar jag inte ett piss på. Jag vet vad som ingår i läkarutbildningen, men framför allt vet jag vad som INTE ingår. Det är en värdig människosyn och förmågan att möta sina patienter med hänsyn och respekt.

Hur som helst. Skall inte skriva nån uppsats om detta, ville bara visa mitt missnöje och vad passar bättre än att skriva ner det här på bloggen tillsammans med allt annat som brottas i min skalle?? :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar