onsdag 7 november 2012

Hur mycket skit kan det få plats??

Idag har varit en sån där bottenlös dag. Alltså, en dag när jag varit på toa jag vet inte hur många gånger?? Ok, inte spontant. I wish, men det existerar ju inte i min värld. Med hjälp av mina "medel" såklart... hur många har jag använt idag? Usch, alldeles för många...  Men vad gör man när magen känns som den skall spricka sönder av att innehållet inte får plats och värken är av ungefär samma skala? Man gör vad man kan för att bli av med skiten. Det gjorde jag också och resultatet av det var alltså alldeles för många medel och lika många toabesök - som dessutom aldrig verkar ta slut. Hur mycket skit kan det finnas i en tarm eg? Hur mycket av den skiten kan sitta fast i tjocktarmen? Jises..  hela jag måste vara en stor puttrande skitfabrik :(

Inte så rumsrent prat i det här inlägget, men å andra sidan..  tarmar är inte så rumsrena?

Läste på Jini Patel Thompson´s blogg om hur hon låter bli att "sanera" barnens leksaker, nappar och så vidare när de tappat dem på golvet. Lite samma inställning som jag haft faktiskt..  jag torkar av dem men jag spritar eller tvättar dem inte överdrivet. Jag tror att ibland är det faktiskt bättre att låta "lite skit rensa magen" för att få igång immunförsvaret. Döm mig den som vill.. men det som är idag, med denna hysteriska rengöring av allt, allergier, sjukdomar you name it...  det är ju ganska direkta konsekvenser av ett alldeles för rent samhälle. I min värld i alla fall. Min lilla verkar inte tagit större stryk av det. Inte jag heller på min tid..  jag tror på allt med måtta. Självfallet tvättar jag av nappen om den hamnat i nåt direkt olämpligt, men hamnar den bara på köksgolvet ex så torkar jag av den. Punkt. Om köksgolvet inte blivit kontaminerat såklart. Allt med måtta

Tarmar innehåller bakterier. I mängder. Jag tror man behöver hjälpa tarmfloran lite på traven och få igång immunsystemet innan det utsätts för alltför stora påfrestningar i form av elakare typer av bakterier och dylikt. När den dagen kommer kanske det är bra om kroppen förberett sig lite.

Fick förresten positiv respons från Jini vad gäller mitt sätt att hantera urinvägsinfektioner.. med silver och oreganoolja. Kul! En "mild och skonsam men ändå effektiv variant" för att ta död på gängse elaka bakterier så att säga. Uppföljt med probiotika såklart. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar