fredag 23 november 2012

Botox, prolaps

Bieffekterna av Botox har just nu uppgraderat sin status från "hemska" och "obehagliga" till "from hell". Vet inte hur jag annars ska beskriva (eller hur jag bättre beskriver) den tarmprolaps som botoxen orsakat och som i dagsläget orsakar ännu mer smärta och lidande än vad jag hade innan. Det som skulle hjälpa blev återigen en fet käftsmäll och ytterligare ett steg tillbaks.. hur ska man veta??

Satt igår (i ren desperation o sorg?) och googlade på symptomen för att se hur vanligt det är att tarmen prolapsar vid botoxinjektioner och till min stora fasa hittade jag ganska många fall... som beskrev det ungefär som jag har det nu. Varför hittade jag inte dessa fall innan jag gick med på att testa? Man vill så gärna tro..  hoppet är det sista som överger en?

Där fanns ju fallbeskrivningar från människor som aldrig i sitt liv haft en prolaps men som fått det efter botoxinjektioner. Speciellt då rektalprolapser av olika slag och i samband med behandling av ändtarmsspasmer, men även blåsprolapser av dem som fått botox för urinretention. Många av dem blev sämre efter... vad ledsen jag blir :(

Ringde ssk på Huddinge idag för att försöka få en telefontid till min kirurg lite snabbare och få pratat med henne, men med min sedvanliga (o)tur var hon självfallet bortrest.. i flera veckor.. fantastiskt. Not! Sköterskan var dock väldigt förstående o bokade in en telefontid (men som hon sa vad kan de göra på telefon eg?) på tisdag. Blir det värre under helgen måste jag söka akut. Fantastiskt. Är det inte det ena så...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar