fredag 23 november 2012

Samtal från kirurgen

Det verkar som mitt samtal till Huddinge gav resultat. Blev uppringd av min kirurg nu i eftermiddag som ville tala med mig. Bra! Hon gjorde sitt bästa för att lugna mig genom att tala om att "två av hennes andra yngre patienter" (jasså, jag klassas till "yngre" nu? Spännande.. ;-) ) fått liknande besvär och varit ganska skärrade men att dessa problem gått tillbaks efter några veckor, upp till någon månad...  vet inte om jag blir så lugnad av det. Jo, jag blir självfallet lugnad av vetskapen att detta BORDE gå tillbaks när den värsta effekten av botoxet släpper - men så vet jag ju också att min tarm inte reagerar by the book och är livrädd att detta är något som kanske kommer att bestå?

Prolapsen har inte direkt blivit bättre under dagen. Tvärtom. Mår illa, har ont i magen o tarmen bara buktar. Vill liksom inte stanna på plats ens då jag tryckt tillbaks den, vilket kirurgen sa att jag måste göra...  tyckte att jag måste köra på med laxermedel också för att inte få något att stå still eller fresta på tarmen ytterligare, men laxermedel och jag brukar rimma ganska illa. Kör vidare på mina tarmslim, som känns snällare mot kroppen men eventuellt testar jag återigen med movicol junior för att se om den kombon kan funka...  hon trodde i alla fall fortfarande att jag kan få en bra effekt av botoxet när prolapsen ger med sig. Jag hoppas vid min gud att det blir så...

Det här är bara FÖR mycket...

Lillan är grinig idag.. bakslag på gårdagen då hon åt som en häst.. idag gnäller hon mest.. tur jag har en fantastisk mamma som ställer upp i vått och torrt... synd bara att hennes fredag skall gå åt till att hjälpa en dotter med tarm på sniskan! :-/ Jaja.. jag får väl ta igen det när gumman blir gammal och knakig i fogarna ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar