fredag 3 maj 2013

Trött

Det är inte så man skall börja ett inlägg en fredagseftermiddag. Tydligen gör jag det ändå. För jag är trött. Väldigt trött. Har varit i farten ganska bra idag med tanke på måendet. Den tid jag kunnat utnyttja har jag utnyttjat till max. Krattat mer löv och fått en myrstack över mig (nåja, något i den stilen), handlat mat (en pers varje gång!) och promenerat hundar. Förberett för kvällens grillning och planterat två blommor ute. Känns redan lite bättre i själen. Magen då? Har gått på värktabletter idag men magen mår långt ifrån bra. Bubblar, jäser och spänner och lillans matstrejkeri har fortsatt även den här dagen. Trots att det är fredag.. huu..   det tar på krafterna.

Mamma har hjälpt mig mycket med lillan idag. TACK MAMMA FÖR ATT DU FINNS! - men likförbaskat har orken inte varit med mig. Vi har kämpat lika mycket båda två men resultatet är oavsett detsamma. Hon vill helt enkelt inte äta. Tja, om hon inte får välja mellan bulle och choklad på golvet och mat då vill säga.. för bulle och choklad från golvet kan hon tänka sig. Jag tror bestämt min lilla dock har missförstått det hela och tror att hon är en hund?! Hon vill gärna åt hundmaten med.. men sin egen mat (oavsett vad som finns på tallriken och oavsett hur mycket hon får kladda runt) verkar inte det minsta intressant längre. Däremot är det rätt kul att krypa omkring på alla fyra skakandes en strumpa i munnen. Hur ska jag se det liksom? Som ett totalt nederlag? Lukas (den vildaste hunden i familjen) är nog rätt nöjd nu i alla fall.. han har lärt henne "allt han kan" och lite till. Med betoning på "lite till". Urgh. Vad sägs om en vovve som matstrejkar, en ettåring som matstrejkar och en vovve som äter för mycket? Jag har lyckats bra jag.. ;-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar