tisdag 28 maj 2013

Dessa samtal.. jag får krupp!

Har nu försökt nå sköterskan på Östra i över en vecka. Efter att hon lovat skicka mig en kallelse för över en månad sedan. Förra veckan möttes jag av telefonsvararen som förklarade att hon är på plats igen idag klockan sju. Alltså ringer jag idag. Klockan sju. Får inget svar då. Inte heller då jag provar igen, var femte minut fram till halv åtta. Kvart i åtta svarar hon. När hon får höra vem det är säger hon irriterat "jag har faktiskt inte tid att prata med dig nu, du får ringa mig igen senare. Efter klockan ett nån gång". Sen lägger hon på luren. Öh? Serviceminded?? Är det ok att bemöta sina patienter på det viset? Börjar den här dagen med att bli knäckt. Av en sköterska som faktiskt är där för att hjälpa mig. Det är ju det som är hennes jobb. Ska man behöva må dåligt över att behöva ringa dem som är till för att hjälpa en? Det känns väldigt fel i min värld, men tyvärr är det dagens sanning nuför tiden.

Har även försökt nå min kontakt på FK i över en vecka. Samma sak där: telefonsvar. Antingen är hon på möte och kommer tillbaks sen, när hon kommer tillbaks sen är hon på nytt möte (det är alltså bara ändrade tider på telsvar) och sen har hon gått för dagen, jobbar deltid eller är på semester. Jag får reda på att jag kan maila eller lämna meddelande på telsvar. Vilket jag gjort. Typ varje dag sen jag fick brev från FK. Har det lett någonstans? Har jag fått någon kontakt? Icke. Jag blir så trött. Får en fråga i brevet om det är något utifrån som kan tänkas göra att jag mår sämre? Ja, stressen över alla dessa samtal där ingen verkar vara anträffbar och alla dessa förbaskade blanketter som skall in med kort varsel och behöver underskrifter eller upplysningar från andra personer som inte heller de går att få tag på. Det stressar mig. Det är ju ett heltidsjobb i sig. Blir man friskare av det? Inte. Usch, jag är lite trött bara...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar