fredag 17 maj 2013

Fullspäckad helg

Det blir inte någon lugn helg för vår del den här helgen. Besök från ikväll till Söndag och hundar, matstrejkande liten tjej och mage på det. Kommer bli tufft. Väldigt trevligt också såklart. Har ju sett fram emot det här. Hade dock hoppats på en bättre magdag, en lite mer samarbetsvillig lilla och hundar som åtminstone rörde sig framåt på promenaderna. Nåja, värmen (som jag inte tänker klaga på, det här är ju också något jag väntat på!) tar ut sin rätt på oss allihop. Lillans matlust har inte direkt förbättrats, vovvarna som i normala fall har ont av när det är soligt ute mår inte direkt bättre av att termometern visar 23+ och Tuffe som kräks när han inte äter frukost mår inte bättre av att äta ännu mindre när det är varm ute. De lever liksom upp på kvällen igen.. när solen gått ner.. när det blivit svalare ute. De skulle gilla Spanien på det sättet. Siesta mitt på dagen. Jag förstår poängen. Man trycker i sig mat fast man egentligen inte är hungrig. Man äter för att man "ska" och för att mat och sovklockan är inställd på att äta. Inte för att kroppen egentligen skriker efter hunger. När man är varm vill den ju egentligen bara ha nåt svalt? Är jag ute och cyklar?

Hur som helst. Jag hoppas på att helgen skall bli så bra det bara går. Vi skall göra vårt bästa för att det skall bli så. Mer kan man inte göra. Magen lever sitt eget urtrista liv och vad kan jag göra annat än mitt bästa? Lillan äter det hon äter, men man kan inte göra mer än att försöka få i henne det som går. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar