tisdag 7 maj 2013

Sol, squatty potty, sömnlöst, sååå trött!

Många "s" i dagens rubrik. Kände för det helt enkelt. Mest för att S som i SOL gör att man känner sig lite lättare till mods. Trots att de andra "s:en" drar ner lyckoskalan en aning.

Sömnlösa nätter - aldrig kul. Inatt hade vi ännu en. Jag vet inte vad det är frågan om, men lillan ska helt enkelt inte sova.

Squatty Pottyn - ingen dålig idé alls faktiskt. Hittils har den i alla fall inte fungerat sämre än att inte ha den. Återkommer med mer detaljer när jag testat en längre period.

Så trött-  ja, det blir man när man inte sover och lägger så mycket tid och energi på att få sin lilla tjej att äta. Hennes envishet är definitivt i klass med min. För att inte tala om hennes vilja. Hu. Vi kommer ha en del duster, hon och jag. Det är bara att konstatera. Vem orkar hålla ut längst liksom. Grejen är ju att hon helt enkelt bestämt sig för att inte göra något och då gör hon inte det. Oavsett. Sen kan jag sitta där och försöka bäst jag vill. Jag vet inte vem det irriterar mest. Henne eller mig. Men jag vet vem av oss som blir mest uppgiven och orolig av det i alla fall. Det är inte Olivia.

Magen mår inge vidare av dessa sömnlösa nätter heller. Det var väl ingen som hade trott - vilken mage (eller kropp för den delen?) gör väl det? Men att det skulle bli så här illa, det hade jag nog inte räknat med. Dumt och naivt kan tyckas, men det får väl vara så då. Jag är väl lite dum och naiv emellanåt. Det får man vara. Hur skulle världen vara om alla gick omkring och var perfekta hela tiden? Nu babblar jag igen. Lämnar inlägget här och återkommer när jag har mer vett i skallen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar