tisdag 14 maj 2013

I don´t know..

Ännu ett dygn har gått. Mer magvärk. Fel beslut återigen i att ta ett extra medel igår kväll för att minska värken. Funkade inte. Tvärtom. Behövdes, men tarmen liksom vek sig. Jag förmodar att det är invaginationen som ställer till det återigen. Känns som både buken och tarmen skall explodera av trycket, men det vill liksom inte igenom. Bara tarm. Dunkar i magen. Blir svimfärdig. Illamående Ja, det hänger ju liksom ihop. Matt och nedstämd, men försöker hålla modet uppe. Med tanke på omständigheterna tycker jag ändå jag klarar mig rätt bra. Kunde ju bara deppat ihop, gått och lagt mig i sängen och dragit täcket över huvudet i väntan på bättre dagar. Vem gynnar det? Inte mig. Inte min lilla. Det är bara att kämpa på och hålla ut. En dag kommer vändningen igen. Det är jag övertygad om. Just nu väntar jag bara på de där få timmarna på förmiddagen utan sprängvärk. De där timmarna som jag värdesätter så mycket. Som sagt, en vacker dag kommer de tillbaks. Jag hoppas att den vackra dagen kommer inom en snar framtid.

Skall till NÄL en sväng idag. Kolla upp en hudförändring som jag haft i lite drygt ett år som liksom kliar och irriterar mig. Fick remiss från VC. Vet inte om de tar bort den idag eller om de bara skall bedöma vad de skall göra. Hoppas bli av med skiten idag så jag slipper dit igen. Har inget större behov av att åka flera gånger. Undviker faktiskt sjukhus så långt det bara går. Även om jag besöker dem alltför ofta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar