lördag 18 maj 2013

En trevlig kväll!

Det blev en väldigt lyckad kväll igår. Vädret var på vår sida, magen visade sig från sin bättre sida efter att jag genomgått eftermiddagsproceduren (ja, faktiskt! extra medel o allt. det fastnade som tur var inte!) lillan var väl inte riktigt på vår sida - men... man kan ju inte få allt.. vi får vara glada för det som faktiskt gick vår väg. Fick för första gången känna på hur det var att inte sitta hos lillan i flera timmar då hon skulle sova också. Coachad av kusinerna som har fyra barn själva. Hårda skolan lite grann.. mammahjärtat blödde, jag är ju ingen fan av att låta de små gråta sig till sömns (eller ja, för att de är förbannade, men det skär i hjärtat oavsett) men faktum är ju att hon då hon tillslut somnade så sov hon faktiskt mycket bättre än vanligt.

Vaknade inte var fyrtiofemte minut, vaknade inte vid tolv.. nä, hon sov i sin egen säng till fyra då hon slurkade i sig lite nutramigen och somnade om - även om det var i vår säng. Jises.Själv sov jag inge vidare. Dålig samvete (inte bra jag vet!) över hela grejen med att låta lillan grina.. kände mig som en dålig människa fast jag vet att jag egentligen kanske gör för mycket snarare än tvärtom. Det gynnar ju ingen..:-/ Det var dessutom jävulskt varmt i vårt sovrum trots att vi haft altandörren öppen ända tills vi la oss och det var inte direkt tidigt. I min värld VÄLDIGT sent - men som de säger, tiden går fort när man har roligt. Magen visade sig dock från sin sämre sida (återigen) både inatt och imorse. Sona för gamla synder..  jag visste om det, och jag var beredd på det men ändå.. man önskar ju någonstans att magen kanske glömmer bort att den inte fungerar och faktiskt av ren chock sätter igång att jobba som den ska? Vad vet jag. Det funkade inte idag heller. Sona för gårdagens synder som sagt. För mycket av allt det goda, för sent och för mycket sitta still..  stress på det. Ingen bra kombo. Sen är det klart att det inte känns nåt vidare att ha gäster hemma och en tarm som bara strejkar och en mage som värker. Roligare kan man ha. Men det finns ju en anledning till att mitt liv inte funkar som det ska. Hade det gjort det hade jag ju inte suttit här o knapprat. Inte idag heller. Det finns en mening med allt säger de. Meningen i det här fallet.. jag vet inte? Livet är en prövning. Det har jag lärt mig. Man går starkare ur sina strider men ibland undrar man varför de uppstår...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar