tisdag 14 maj 2013

Över en vecka nu..

Det här maghelveteseländet har pågått i över en vecka nu. Har mer ont än jag normalt har, mer uppjäst, uppgasat, värkande, bubblande..  konstant pågående (ni som följt bloggen vet vad jag pratar om.. ). Fortsätter även idag. Tog ett extra medel även igår då värken inte gav med sig efter min förutbestämda ranson. Det gav sig inte ändå. Blev ännu en jobbig kväll och natt. Till råga på allt en vovve som var krasslig i magen och skulle ut flera gånger inatt. Tack o lov att vi fått upp staketet och bara kunde släppa ut honom på gräsmattan! Dessutom var det mitt fel. Jag gav honom blodpudding igår. Inte mycket, men det räckte uppenbarligen för att sätta igång magen på honom. Jag borde ha förstått bättre. Skyll mig själv.

Egna magen då? Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är som ställer till det och gör det extra överjävligt nu. Borde inte vara ägglossning.. inte mens..  det gör ont på många ställen i buken, både där det brukar och på andra ställen. En del blod i dasset även om det är väldigt små mängder. Slemmigt och uppjäst. Jag har ju pratat om avfallsverk tidigare. Jag kan inte annat än fortsätta på den linjen.

Får se hur mycket jag får gjort idag. Har inte haft nån vidare inspiration sista dagarna. Magen har tagit den ifrån mig. Hade massa planer på vad jag ville ha gjort, men det där får komma i ett annat liv. Eller en annan dag, vecka.. när jag mår lite bättre. Jag hoppas den kommer snart. Då jag i alla fall har några timmar om dagen när det inte sprängvärker. Det vore så himla skönt! Tarmen får gärna ta lite semester nu. Det hade både den och jag behövt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar