måndag 6 maj 2013

Squatty Potty

Gissa om jag blev förvånad när de ringde från UPS idag och meddelade att de var här för att lämna ett paket. Eftersom jag var hos tandläkaren med min lilla kunde jag inte vara hemma och ta emot dem. Gissade att det var vår gräsklippare som kommit, men jag tog fel. Det var min lilla toastol som jag beställt från England. Min egen lilla squatty potty :) Passar perfekt vid toastolen dessutom. Plus för det.

Har ännu inte haft tid att prova den så jag kan inte säga om den gör nån nytta, men jag lovar att återkomma med info på den punkten. Man kommer i alla fall väldans högt upp med fötterna så vinkeln när man skall försöka tömma tarmen blir mer "rak" och inte så felaktig som den blir då man sitter på ett vanligt dass med fötterna i golvet. Vill man kan man ju även sätta sig "på huk" på den här pallen och låta fötterna och knäna göra jobbet. Som att kissa ute i naturen ungefär ;-) Med den stora skillnaden att man slipper besvärande myror som kryper upp i brallorna!


2 kommentarer:

  1. Noel sitter också så på toaletten, fast med en vanlig hög plastpall från ikea, funkar det med :)
    Hoppas den gör det lättare för dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, en barnpall kan funka också - eller rättare sagt det är det minsta man BÖR använda om man har den här typen av problems ;-) Squatty Pottyn är lite annorlunda utformad. Går rund toaletten och står liksom inte bara framför. Högre dessutom. Comes in different sizes :)

      Radera