onsdag 3 april 2013

Vaknar till en solig dag - Olivias födelsedag!

Det verkar bli ännu en solig dag idag. Jag tackar inte nej till det! Gårdagen var otroligt skön. Spenderade en stund av eftermiddagen på mammas baksida med hundar, Olivia och gofika så att säga. Gofika i form av mammas helt fantastiskt goda kladdkaka. Tillsammans med lite tofulineglass kändes det faktiskt helt rätt i solen som stekte och värmde upp altanen till något som näst intill kunde liknas vid en kokande kittel.

Inte nog med att det är en solig dag idag. Min lilla skatt (som uppenbarligen blivit stor, vart tog tiden vägen?) fyller ett idag. Japp, för ett år sen var vi på BB och lilltjejen såg dagens ljus för första gången. Det skall vi fira idag med pannkakstårta och presenter tänkte jag. En liten stranddocka har hon redan fått, men barbapappagunghästen får vänta tills hennes pappa kommer hem.

Gick på toa utan medel även denna morgon - dock följt av två efter det men ändå. Två dagar i rad till en början får man se som en bra start. Det kunde varit sämre. Dock mår magen fortfarande skit. Fullt i systemet trots toabesök och tarmen värker och är utspänd. Hade en hemsk eftermiddag igår rent magmässigt då medlen fastnade och jag fick ta till ett extra bara för att få ut det värsta...  bäddade för en jobbig eftermiddag och kväll och det blev det tyvärr också. Natten var ungefär likadan med en liten docka som grät i sömnen och kastade sig av och an. Fick ligga större delen av natten på min mage innan hon fick en alvedon och lugnade sig märkbart. Fler tänder på g? Det ser ut som en liten gadd till håller på att titta fram vid sidan om de två hon fått på övre raden. Jag hoppas det går fort i så fall. Det är en smärre pers det här med tänder! Hade jag aldrig fattat innan jag fick barn själv...

Imorgon väntar samtal från Kirurgen på Huddinge. Jag hoppas att hon ringer som vi bestämt och att hon hunnit gå igenom undersökningar och bilder från vårt förra besök...  att hon har nåt vettigt att komma med. Alltid lika oroligt inför dessa samtal. Känns som så mycket står på spel..  ens framtid till exempel! Ett sånt där samtal kan antingen hjälpa till att lyfta eller stjälpa en hel dag. Sen är det gyn på fredag.. massa "roliga" saker som händer med andra ord. Huuu... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar