torsdag 25 april 2013

Ett steg i taget...

God eftermiddag! Eller vad man nu skall säga såhär dags på dygnet. Vid 17 kallar jag det nästan kväll, så några timmar är det allt kvar på eftermiddagen.

Hur som helst. Magen? Mår fan idag. Ingen bra magdag. Hu. Ingen bra dietistkontaktdag heller för den delen. Fick samtal från Allergimottagningen på SU där jag haft en dietist i ganska många år nu. Hon har hjälpt mig mycket genom att bland annat skriva ut näringsdrycker av den elementära varianten. Blev uppringd av en annan dietist som förklarade att min "vanliga" dietist slutat. Kanon. Not! Hon förklarade att de har nya rutiner och att det är bättre om jag kontaktar min mag/tarmläkare som i sin tur kontaktar en ny dietist. Fantastiskt. Saknades bara det också.. urgh. Har varit så smidigt med min gamla dietist som känner mig och vet mina problem. Skall man behöva dra hela historien för en ny dietist igen? Jises, känns som det finns bättre saker att lägga både tid och energi på.

Var ute en sväng i bilen med Olivia idag. Vi kom in i bilen (steg 1) hon fick panik men vi löste det genom att hon fick sitta och leka med ratten med öppna dörrar. Det är något med trånga utrymmen. Klaustrofobi? Sen fick hon leka med stolen. Sen i stolen. Där började det bli jobbigt för henne igen. Men det gick. Vi provade samma sak igår. Idag gick det något lite bättre än första gången. Fick både in henne i bilen och kört en liten sväng (minisväng bör jag tillägga). Vi kom ner till första korsningen där vi körde rakt över eftersom färgen började försvinna från hennes ansikte. Stannade en stund, öppnade dörrarna, lekte lite och rullade tillbaks hemåt. Där försvann färgen igen, men den kom tillbaks när vi stannat bilen och stått stilla en stund. Hu, det här blir inte lätt. Kommer vi in till Stenungsund ska jag nog vara glad.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar