söndag 28 april 2013

Föreläsning kronisk förstoppning

Huh. Ännu en jobbig natt har nått sitt slut! Olivia har inte direkt visat sig från sin bättre (sov)sida under helgen. Jises. Antar det är fler tänder på g eftersom hon sover så otroligt oroligt. Korta pass, mycket gnäll, mycket böka runt och en hel del gråt. Jobbigt! Det tar på krafterna för oss allihop, inte minst för henne. Trött redan när hon går upp på morgonen eftersom hon sovit så uruselt under natten. Jag hoppas den här dagen blir bättre på den fronten! Man blir smått knäckt av att ALDRIG sova. Magen mår inte bättre, lillan blir trött o kinkig och maken gäspar på jobbet - jaja, det är väl det som kallas livet som småbarnsförälder? ;-)

Magen mår fan även den här dagen. Antar att det kan ha att göra med tidpunkten i månaden som inte är den bästa. Det har hållit på flera dagar i rad nu utan att ge sig, så något måste det ju vara...  den som lever får se! Imorgon tänkte jag (om läget är under kontroll efter eftermiddagsfixmagproceduren) gå på en föreläsning om Kronisk Förstoppning i Göteborg. Vet egentligen inte varför jag planerar att gå (från början för att ställa "mot väggen" frågor till Magnus Simrén, men han har ju backat ur så... ) men kan väl inte låta bli att hoppas någonstans i bakhuvudet att det skall ge mig något som jag inte redan visste. Om jag kommer mig iväg vill säga. Ambitionen finns men vi får se hur det är med orken och smärtorna imorgon. Nu är det Hans Törnblom  som skall hålla i föreläsningen istället så det skall bli spännande att träffa den här mannen face to face. Har ju bara pratat med honom i telefon då han fortfarande jobbade i Sthlm och vikade för Greger som var på resande fot när jag skulle nå honom..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar