måndag 22 april 2013

Alla dessa intyg..

Det är en smärre pers det här med att begära in intyg på allt man behöver intyg för. Om det är något försäkringskassan är bra på är det att samla in papper. Om det är något som stressar mig mycket är det att försöka få in alla dessa intyg och se till att de hamnar hos rätt person. Hu. Jag förstår ju varför de behövs, men det hade varit smidigt om man hade EN kontakt för alla ärenden inom samma instans (i det här fallet FK) istället för tre olika som alla begär liknande intyg men som är lite avvikande på någon punkt och därför kan de inte hantera samma intyg. Har man inte fått grå hår tidigare så..  HU.

I alla fall. Det är ett av dagens missions. Att försöka få ihop lite intyg. Ett annat, som jag drar mig för, är att ringa Östra. Skulle gjort det redan imorse när jag gick upp men det blev liksom aldrig av. Lillan krävde sin uppmärksamhet och jag hade fullt upp med att ta hand om henne, mig själv och våra två små vildbasar. Ok, dåliga ursäkter kanske men jag har inga bättre. Sitter nu här och trampar på min cykel och drar mig för att ringa. Det är måndag. Sköterskan kommer vara stressad. Har inte tid att prata. Jag känner mig som en dålig människa.. ja, allt det där som jag inte vill ha redan nu. Det gör så mycket för resten av dagen. Samtidigt vet jag ju att bästa tiden att få tag på sköterskan är på morgonen, innan patienterna börjar droppa in på mottagningen..  nåja, var sak har sin tid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar