söndag 21 april 2013

Dags att plinga Östra igen..?

Magen är inte med mig alls. Har tagit fler medel än jag hade tänkt mig nästan varje dag den här veckan, känns inte alls bra. Är inne på sista programmet sedan jag fick de nya inställningarna nu, och som jag förklarat tidigare verkar det här programmet inte vara det bästa  - eller så är det helt enkelt hormoner som ställer till det och gör att allt går åt pipsvängen. Det är lite svårt att avgöra faktiskt. Men oavsett har jag ju gått igenom alla program nu och har inte hittat något som funkar optimalt den här gången heller - känns som det är dags att ringa Östra igen. Jag drar mig för det, men jag har väl inget val. Det är ju bara där jag kan få hjälp att ändra inställningarna på den här mackapären. Hade varit smidigt att ha den där läkarenheten själv och kunna mixtra på egen hand. Tror jag hade haft större chans att hitta något som funkar på mig på det viset. Men men, nu är det inte så. Det skulle aldrig kunna vara så heller. Sjukhusen hade blivit utan patienter ;-)

Så, statusen på magen idag är allt annat än optimal. Har varit en ganska tuff natt (återigen) med en liten som kört runt som en väderkvarn mellan oss och som vägrat sova i egen säng från start. Hade hoppats på lite sömn, lördag kväll o allt, men tji fick jag. Kunde i och för sig varit ännu värre - men de gör så mycket, de där extra timmarnas sömn som man aldrig får.

Ser ut att bli en solig dag idag med och det tänker jag utnyttja. Började ansa lite buskar igår och planerar att fortsätta med det idag. Blir så mycket lättare att sköta trädgården under sommaren då. Utan att allt ser vildvuxet och ovårdat ut. Maken skall börja gräva lite för att sätta stolpar till ett staket så hundarna och lillan kan traska omkring fritt på gräsmattan och sedan skall vi försöka tvätta av altanen med högtryckstvätten vi lånat av mamma för att förhoppningsvis komma igång och börja måla den så smått... mycket projekt på g. En sak är säker: Man är sällan sysslolös när man skaffar hus.. ännu mindre när man har så lite tid att spela med och så mycket går bort till att bara hantera kroppen och ta sig igenom dagen på bästa möjliga sätt. Ibland innebär det ju att tiden helt enkelt inte finns. Fast den borde göra det. I ett annat liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar