fredag 5 april 2013

Besvikelse till samtal

Idag är det fredag - om någon av en händelse missat det. Min make hade gjort det. Han var helt inne på att det var onsdag igår, vilket skulle innebära att det är torsdag idag. FEL! Det är Fredag! Så mycket bättre :) I min värld i alla fall. I min värld där vi är hemma o myser hela familjen. Det blir inte alltid så, eftersom det är svårt att förutse hur kvällen går med tanke på min mage och vår lilla (hon är sällan på sitt bästa humör på kvällen) men ambitionen finns.. och hoppet. Så länge det finns liv..?

Min lilla har nu ÄNTLIGEN vågat gunga på sin Barbapappagunghäst. YES! Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Olivia (och mig!) Hon till o med klappar honom frivilligt nu.

Det blev ännu en sömnlös natt för oss inatt. Det verkade rätt lovande när vi la oss igår då hon bara väckt sig själv en gång innan vi la oss. Bakslaget kom dock när vi bäddade ner oss under täckena. Tjihooo och pang i skallen (när hon drämde den i spjälorna i spjälsängen.. spjälskydd? Funkar inte!! Vi har och det hjälper inte ett skit) och sen var det kört. Bara o bädda ner henne mellan oss och sen satte väderkvarnen igång igen. Ja, det blev väl en timmes sömn eller två på sin höjd och det känns idag vill jag lova.

Magen? Har inte funkat alls idag. Kändes hoppfullt under promenaden (rätt form av tryck/värk) men det sket sig. Alltså inte den bästa förutsättningen för en bra dag. Att börja med medel utan att först ha tömt lite på egen hand är sällan en bra start på dagen.

Samtalet med kirurgen igår var dessutom en rejäl besvikelse. Handlade mest om de botoxinjektioner jag fått i tarmen som inte lyckats och hon verkade på något sätt vilja motivera att det trots allt varit rätt att prova .Att prolapsen som förvärrats av dem och inte gått tillbaks helt efter egentligen inte är så farligt jobbig. Att mätningarna visat att trycket trots allt minskat efter botoxinjektionerna.. om jag inte i alla fall haft någon behållning av dem? Svar: NEJ! Jo, jag har en hel del slemhinnor, veck o invagination och dessa skall diskuteras på rond som ännu inte blivit avklarad. Pratade stomi igen. Nej, tack! Men.. summa summarum det samtal jag trodde skulle handla mest om sns, manometri och defekografi handlade i slutändan mest om dessa botoxinjektioner som gjort mig bra mycket sämre än vad de gjort mig bättre. Det var en besvikelse. Jag hade hoppats på så mycket mer. Nu har jag ännu ett samtal att "vänta" från kirurgen som kommer någon gång efter att den här ronden blivit avklarad och när det kan ske är det ingen som vet. Hon lovade och bedyrade att jag inte skall hamna mellan stolarna igen eftersom det så "Olyckligt skett så många gånger o jag fått ringa o tjata o jobba så mycket på egen hand..  " Jo, man tackar..  var rätt nere efter det där samtalet.

Idag väntar gynbesök och en förhoppning om recept på något som kan hjälpa mig minska dessa hemska ägglossnings och menssmärtor. Det vore en stor hjälp att bli av med den extra värk som infinner sig två av fyra veckor varje månad. Det räcker så gott ändå. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar