fredag 12 april 2013

Så var vi här igen..

Ja, det var just det. Nu var det tydligen kört igen. Rent magmässigt alltså. Tokjäsningar, uppblåst, magsjukekänsla, VÄRK! Det där jag sa om att jag mådde lite bättre ett par dagar.. jag borde inte ha sagt det! Bakslag direkt. Fast å andra sidan lever jag efter mottot att alltid se de små tingen här i livet. Om det så bara varar för en sekund. Every little counts. Allt det där lilla.. som är så lätt att glömma bort, att förbise. Det är det jag försöker fånga upp. Alltså måste jag ju notera de stunder då jag mår lite bättre. Även om det vänder timmen efter.

Maken är i Sälen med jobbet och hämtar krafter - eller ja, det är min tanke att han ska hämta krafter medans jag o lillan roar oss tillsammans med mormor. Så får han en liten paus från vardagen och förhoppningsvis en jäkla massa nyfunnen energi när han kommer tillbaks igen. Energi som behövs för att palla med vardagen som annars lätt blir ganska tuff! Jag hoppas skidtricket funkar och min gubbe kommer hem som en fräsch liten nyponros (det är inte meningen du skall läsa det här Anders, så det där med nyponros kan vi väl hålla för oss själva ;-)) med ork som vi andra saknar :)

På måndag är det återigen dags för sjukbesök. Den här gången för att ta prover inför endokrinbesöket i slutet av april. Känns otroligt fånigt att behöva ta sig till Göteborg bara för att ta lite prover, men tydligen litar de inte på att vårdcentralen fixar det. Kanske är det bra att slippa transporten och risken att de förväxlas. Kanske är det bra att proverna tas på samma ställe som de analyseras. Jag vet inte jag, men någon logik måste det väl ändå finnas? Förhoppningen är att slippa levaxin och stryka ett av pillren på listan, men jag tvivlar väl på att det är så enkelt. Det sägs ju att det är en livslång behandling, men jag ställer mig frågande till det där. Knaprade ju inte levaxin förr o om jag inte knaprade det förr borde det väl gå att komma tillbaks till ett utgångsläge där det inte längre behövs? Enligt endokrinologen jag träffade när jag var gravid sa han att det skrivs ut alltför mycket levaxin nuför tiden och hellre ofta än sällan...  jag tror det ligger något i det. Den som lever får se. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar